Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat în şedinţa din 20 iunie 2006 solicitarea de licenţă audiovizuală prin satelit a SC Nouă Plus TV SRL pentru postul de televiziune 9 PLUS TV.

Televiziune tematică de lifestyle cu difuzare naţională, 9 PLUS TV este adresată femeilor dar şi bărbaţilor. Atitudinea şi modul de viaţă moderne vor fi reflectate în formatul postului şi în grila de programe propusă spre aprobare în dosarul de licenţă depus la CNA.

Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor acestui post, „stilul de viaţă românesc va fi armonizat cu cel internaţional – vom localiza stilul de viaţă românesc în plaja tematică de care vorbim (lifestyle, n.red.)”.

Pentru că va fi o televiziune de nişă, 9 Plus TV vrea să atragă o categorie specifică de public, şi anume publicul de sex feminin, dar nu exclusiv, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 49 de ani, cu o nivel al educaţiei superior, cu un statul social ridicat, un public tânăr, activ care urmăreşte posturi străine de televiziune, pe care vrea să îl ţină în faţa ecranului printr-o grilă de programe a cărei abordare e tematică.

Din această grilă vor face parte emisiuni de stil şi frumuseţe, modă, emisiuni gastronomice, programe cultural-educative, documentare de televiziune, dar şi show-uri de divertisment.

Programele informative vor ocupa un procent de 8 % din totalul emisiei care va fi de 24 de ore pe zi cu reluări incluse, alături de programele educaţionale, culturale şi religioase (9,2 %), filmele documentare şi seriale (35,1 %) şi emisiunile de divertisment (47,7 %).

Din dosarul depus la CNA pentru obţinerea licenţei, în care sunt prezentate studii cu privire la structura pieţei de televiziune din România, a cotelor de audienţă a televiziunilor şi a structurii ofertei de programe, postul vrea să ocupe un spaţiu deja acoperit de celelalte posturi de lifestyle.

De aceea, 9 Plus TV se vrea un post „direct, prietenos, natural, simplu, exact, valoros, pozitiv, sincer şi românesc (dar nu în sens peiorativ)”, care va emite în sistem 16:9, cu imaginea panoramică precum la cinematograf, cu un concept grafic bazat pe „simplitate, eleganţă, armonie şi naturaleţe” prin folosirea unor culori precum verde crud, albastru senin, galben auriu sau orange.

Producţiile proprii reprezintă 41 % din totalul producţiilor, cele 59 de procente rămase fiind bazate pe producţii achiziţionate.

În privinţa finanţării, în dosar se preconizează o investiţie pe următorii patru ani care reprezintă în medie 195.000 RON lunar, în condiţiile în care veniturile sunt estimate la 162.500 RON pe lună, exclusiv din publicitate. Televiziunea va realiza cote de audienţă estimate la 0,6 % rating mediu şi 1 % cotă de piaţă, cifre la care investiţia va fi amortizată, mai mult televiziunea va realiza şi profit.

Compania este administrată de Ovidiu Miculescu, cunoscut om de radio, directorul executiv al grupului Europe Developement International, acţionarul Europa FM şi Radio XXI. Acesta a reprezentat compania în faţa CNA, la obţinerea licenţei de emisie.