In RomaniaRaportul pe primul trimestru al anului 2006 al Central European Media Enterprises (CME), actionarul majoritar Pro TV, Acasa TV si Pro Cinema, arata ca veniturile nete ale celor trei canale au crescut in primele trei luni ale anului curent la 29,8 milioane de dolari, de la 19,6 milioane in perioada similara din 2005. Performantele sunt explicate prin cresterea incasarilor de publicitate cu 9,6 milioane dolari, in principal ca urmare a cresterii cu 31% a numarului de spoturi de 30 de secunde vandute. Cea mai importanta crestere s-a inregistrat la Pro Cinema. Venitul mediu pe un spot de 30 de secunde a crescut cu doua procente pentru fiecare dintre programele de televiziune.

Acasa TV si Pro Cinema au inregistrat, in primul trimestru 2006, fata de primul trimestru 2005, si o crestere a veniturilor din taxa pe abonat la cablu, cu 0,6 milioane de dolari.

Audienta pe intreaga zi, combinata, a celor trei programe de televiziune pe care CME le detine in Romania a crescut de la 25% la 26% pe primele trei luni ale anului 2006, fata de perioada similara a anului trecut. Competitia cea mai puternica vine din partea canalelor publice TVR1 si TVR2, cu o cota de audienta la nivel national, pe intreaga zi, de 17%, si, respectiv, 5% si Antena 1, cu 15%.

Media ratingului combinat in prime time, pentru programele CME pe primele trei luni ale anului 2006, a fost de 13,6%, fata de 12,5% in perioada similara a anului trecut.

Raportul subliniaza ca Romania continua sa inregistreze una dintre cele mai rapide cresteri economice din Europa Centrala si de Est, estimandu-se ca piata de publicitate pentru TV a crescut cu aproximativ 36% in 2005 si va pastra rate de crestere intre 30 si 40% in 2006.