Concurenţa pe piaţa cabliştilor se accentuează în zonele neacoperite de cei doi mari operatori de cablu UPC – Astral Telecom şi RCS&RDS, potrivit unor informaţii publicate în presa centrală.

Companiile mai mici de cablu duc o politică de extindere a reţelelor CATV pentru acoperirea oraşelor în care cei doi giganţi ai cablului lipsesc.

Micii operatori de cablu profită de faptul că UPC Astral şi RCS&RDS nu prezintă nici un interes în expansiunea reţelelor acestora în regiunile neacoperite, pentru că acest proces presupune investiţii riscante, UPC şi RCS preferând să investească în extinderea serviciilor digitale.

Astfel, RCS&RDS a luat în discuţie extinderea serviciilor Pay per view şi Video on Demand, în această direcţie, solicitând, în luna februarie 2006, de la Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) aprobarea difuzării acestui tip de servicii.

Bătălia expansiunii micilor reţele se dă între operatorii mici şi mijlocii, precum CCC Blue Telecom, fosta SC Cony-Sat, deţinută de omul de afaceri Cătălin Constantin Chelu.

„Disputa se dă pentru acoperirea unei nişe de 500.000 de abonaţi, împărţiţi la circa 600 de companii mici”, a declarat pentru Adevărul Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC). La nivel local, marii operatori nu mai investesc în serviciile de cablu, preferând investiţiile direct pe televiziunea digitală prin satelit.

„Costurile pentru extinderea prin satelit sunt mai reduse decât dacă ne-am apuca să construim o infrastructură nouă de cablu acolo unde nu suntem prezenţi”, a declarat Ionuţ Tarcea, director de marketing la RCS&RDS.

Aşadar, cele două direcţii concurente la nivel local sunt inverstiţiile micilor operatori de cablu în reţele CATV şi cele ale marilor cablişti care introduc serviciile digitale, împreună cu servicii de telefonie, internet şi broadband.

UPC-Astral şi RCS&RDS deţin împreună aproximativ 2,4 milioane de clienţi din cei 3,5 – 3,9 milioane ai firmelor de cablu din România. După achiziţionarea Astral Telecom, UPC România a ajuns la un număr de circa 1.280.000 de clienţi.

RCS & RDS deţin circa 1.200.000 abonaţi . Cota de piaţă a RCS & RDS a înregistrat o creştere semnificativă în anul 2005, pe segmentul CATV înregistrând o cotă de piaţă de 25% şi de peste 80% pe platformele digitale prin satelit.