Odată cu sfârşitul lunii februarie, grila de programe a TVR 2 a suferit o schimbare de strategie prin repoziţionarea postului, TVR 2 înregistrând, în ciuda unei audienţe generale mai scăzute, evoluţii pozitive în sensul atragerii publicului ţintă, potrivit unui comunicat al TVR.

Analiza structurii de public (pe target urban, intervalele analizate fiind „toată ziua” şi „prime time”), întocmită în baza datelor furnizate de TNS-AGB Internaţional, arată că pe intervalul „toată ziua", de luni până duminică, în perioada martie - aprilie 2006 comparativ cu martie - aprilie 2005, au crescut procentual următoarele categorii de telespectatori: Public activ, cu vârste cuprinse între 35-44 ani (40,91%); Public cu educaţie superioară (66,04%); Publicul din categoria de nivel profesional „directori, profesionişti" (92,59%); Telespectatori cu venituri mari (43,31%).

Pentru intervalul de „prime time” pe acelaşi interval de două luni: martie - aprilie 2006 comparat cu martie - aprilie 2005 TVR 2 a înregistrat creşteri cu în ceea ce priveşte: Telespectatorii cu educaţie superioară (74,38%); Publicul din categoria de nivel profesional „directori, profesionişti” (137,29%); Telespectatorii cu venituri mari (41,83%); Publicul activ, cu vârste între 25-34 ani (34,41%) şi 35-44 (29,91%).

În această primăvară, TVR 2 a introdus în noua grilă nu mai puţin de 15 programe în premieră, la care se vor adăuga şi altele, aflate acum în lucru.

TVR 2 şi-a orientat strategia astfel încât să primeze calitatea şi nu cantitatea programelor, creşterea audienţei nefiind o prioritate absolută. Interesul postului a devenit acela de a atrage publicul tânăr şi activ, căruia îi oferă posibilităţi de educare, de îmbunătăţire a vieţii şi îmbogăţire a experienţei, de divertisment şi relaxare de calitate.

Răzvan Nicolescu, directorul TVR 2, a declarat :„…suntem conştienţi şi trebuie să ne asumăm faptul că, un proces de repoziţionare implică şi pierderi de audienţă în prima etapă dar, rezultatele calitative ale acestor două luni de la lansarea procesului de repoziţionare a TVR 2 arată că suntem pe drumul cel bun, de întinerire şi reaşezare a publicului nostru.”