http://www.gandul.info/2006-04-06/social/astral


Protecţia Consumatorului a somat Astral Telecom să modifice acele clauze din contractele cu beneficiarii pe care instanţa, printr-o hotărre a Judecătoriei Bistriţa-Năsăud, le-a considerat abuzive, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
Sentinţa a fost emisă n urma unui proces intentat de Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Bistriţa-Năsăud ca urmare a reclamaţiilor venite de la consumatori cu privire la serviciile furnizorului de televiziune prin cablu.

Clauzele care trebuie modificate se referă la obligaţia consumatorilor de a plăti taxa lunară n avans pentru o lună, introducerea penalităţii de unu la sută pe zi, precum şi la exonerarea de răspundere a furnizorului pentru variaţiile mai mari de 10 la sută ale tensiunii pe reţea. Exonerarea de răspundere se aplică şi n cazul deconectărilor accidentale sau programate n alimentarea cu energie electrică, n oricare punct al reţelei, ca urmare a condiţiilor meteorologice necorespunzătoare, a deranjamentelor cauzate de furtul de semnal, dar şi a calităţii slabe din cauza defecţiunilor tehnice ale emiţătorului programelor recepţionate de la sateliţi şi staţii terestre.

Pe 31 ianuarie 2006, n cadrul unei ntlniri, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au comunicat Astral Telecom SA că, n contractul dintre firmă şi consumatori, nu sunt respectate n totalitate prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor. Din acest motiv, ANPC a solicitat agentului economic ca, n termen de maximum 30 de zile, să mbunătăţească aceste clauze contractuale din contractele cu abonaţii.

Din cauza preluării Astral Telecom de către UPC Romania SA, fapt care implica operaţiuni juridice şi tehnice, ANPC a acordat o prelungire cu ncă 30 de zile a termenului de rezolvare a problemelor contractuale.