Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a hotărât sancționarea societăților Media Sud Zimnicea și Rural Media cu câte o amendă de 10000 RON, precum și sancționarea LMD Satelit cu o amendă de 5000 RON, pentru încălcarea art. 74 din legea audiovizualului cu privire la retransmisia programelor fără avizul CNA, în urma ședinței din 12 ianuarie 2006.

Societatea de cablu Media Sud Zimnicea nu a respectat orele și modul de transmisie (necodat) al postului cu conținut pornografic, Spice Platinum. Societatea Rural Media a fost sancționată pentru nerespectarea orelor de retransmisie a unui post de televiziune cu conținut pornografic, Super 1 TV, precum și faptul că acesta a fost transmis necodat.

LMD Satelit a primit o amendă de 5000 RON pentru retransmisia ilegală din sistem DTH, digital, a Pro TV, Acasă (cu sigla Digi), dar și pentru absența TVR Cultural din grila de programe, obligatoriu conform articolului 74 din legea audiovizualului.

În cadrul aceleiași ședințe, CNA a decis sancționarea postului Național TV cu amendă de 10000 RON pentru nerespectarea art. 6 din decizia nr. 254 din 5 iulie 2004 privind publicitatea, sponsorizarea și teleshopping-ul. Decizia a fost luată având în vedere circumstanțele agravante de care se face vinovat Național TV: publicitatea mascată, difuzarea pe trei posturi în cadrul știrilor, sancțiunile precedente, precum și faptul că proprietarul postului și cel al companiei care produce apa minerală este una și aceeași persoană.

CNA a sancționat cu amendă de 2500 RON postul OTV pentru încălcarea deciziei nr. 254 din 5 iulie 2004 privind publicitatea, sponsorizarea și teleshopping-ul, pentru că, în cadrul unei emisiuni de dimineață, „Zori de zi”, numai una din cele două benzi de pe ecran afișa prețul SMS-ului având TVA-ul inclus, inducând în eroare publicul.

CNA a considerat că există circumstanțe agravante, directorul OTV, Dan Diaconescu a fost avertizat cu privire la aceste abateri, fiind invitat pentru discuții la ședința CNA din 10 ianuarie 2006, dar și pentru precedentele abateri în ceea ce privește publicitatea, OTV fiind sancționată în 2005 cu mai multe somații și amenzi.