Consiliului Național al Audiovizualului a criticat Consiliul Concurenței pentru că nu ia măsuri după constatarea unor nereguli privind modalitatea de alocare a drepturilor de transmisie de către televiziuni a meciurilor de fotbal din campionatul intern.

Consiliul Concurenței a susținut într-o scrisoare adresată CNA, că situația este “mai bun㔠decât în unele state ale UE. “În felul acesta s-a ajuns în prezent, în România, ca șapte - opt meciuri din fiecare etapă de campionat să fie transmise de patru canale TV, situație cu mult mai bună chiar decât în unele state membre UE”, se arată în scrisoarea de la Consiliul Concurenței.

Consiliul Concurenței susține că la nivel european nu s-a pornit nici o acțiune legală de a verifica practicile prin care asociațiile naționale de fotbal din țările membre UE au acordat drepturile de televizare a meciurilor. “Intervenția Comisiei era posibilă deoarece vânzarea colectivă a drepturilor de televizare este decizia ligilor din țările europene respective, decizie prin care se încalcă dispozițiile articolului 81 din Tratatul UE”.

CNA a cerut Consiliului Concurenței un nou punct de vedere prin care această instituție să prezinte clar, pe puncte, dacă încredințarea directă de a transmite în exclusivitate meciurile de fotbal ale campionatului intern pe o perioadă de patru ani a fost legală sau nu; dacă modalitățile prin care s-au realizat aceste contracte au încălcat condițiile de liberă concurență între posturile de televiziune; dacă negocierea dintre Telesport și celelalte televiziuni pentru vânzarea drepturilor de exclusivitate a avut o poziție dominantă.

De asemenea, CNA a anunțat Consiliul Concurenței că scrisoarea va fi tradusă și remisă comisarului european privind concurența, pentru formularea unui punct de vedere.

CNA încearcă de mai multă vreme să soluționeze cazul acordării pentru o perioadă de patru ani, fără licitație, dreptului de transmisie a meciurilor de fotbal din campionatul intern postului de televiziune Telesport. Ralu Filip a declarat c㠓această trecere s-a făcut prin încredințare directă, fără licitație, în condițiile în care acoperirea postului Telesport este foarte redusă”.

Președintele CNA a spus că Horațiu Nicolau, proprietarul Telesport, are intenția de a vinde acest post cu tot cu drepturile de difuzare. “Unei companii germane care vrea să facă un nou post de sport în România i s-a cerut 12 milioane de dolari, aici fiind incluse și drepturile de difuzare ale meciurilor", a precizat Ralu Filip, fără a prezenta sursa.