Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 21
  1. #1
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default Fiat 1.3 multijet/DPF

    in speciat @sat

    Vesnica si universala problema DPF, nu numai la fiat, cam la toate motoarele echipate cu DPF
    Scriu aici, poate mai intereseaza si pe altii.

    Istoria mea, in interval de la 15.000 la 90.000km, de trei ori am ajuns cu ea acasa in "limp mode" si de fiecare data la incercarea ulterioara de a porni motorul = "engine failure" Dusa pe platforma in service. Masina in garantie, am platit doar platforma, regenerarea fortata DPF si ulei+filtru. Fiind in garantie, la ultima interventie, manopera de schimbat ulei/filtru a fost din partea casei. Un act de generozitate din partea fiat.

    Apoi am tot inceput sa sap si sa ma luminez cum functioneaza sistemul. Am ajuns la o singura concluzie:

    1. Eliminarea fizica a caramizii din DPF. Asta se rezolva simplu
    2. Eliminarea din ECU a softului care controleaza DPF

    Intrebarea mea este: se poate face pasul 2 usor,greu,fara probleme? Din ce am citit, toata balacareala asta soft pentru DPF nu pare prea simpla si nu stiu daca scoaterea lui afecteaza si altceva. Pun aici niscaiva explicatii in limba engleza:

    The DPF requires constant monitoring to ensure that itis operating at its optimum efficiency and does notbecome blocked. The ECM contains DPF softwarewhich controls the monitoring and operation of the DPFsystem and also monitors other vehicle data to determineregeneration periods and service intervals.

    The DPF software can be divided into three separatecontrol software modules; a DPF supervisor module, aDPF fuel management module and a DPF airmanagement module

    These three modules are controlled by a fourth softwaremodule known as the DPF co-ordinator module. Theco-ordinator module manages the operation of the othermodules when an active regeneration is requested. TheDPF supervisor module is a sub-system of the DPFco-ordinator module.

    In continuare exista explicatii despre ce monitorizeaza fiecare si ce masuri ia in consecinta.

    Ramane intrebarea. Se poate scoate complet toata aceasta parte de soft inclusiv senzorii incat ECU sa si uite ca l-a avut vre-o data?
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  2. #2
    Gold Member Expert
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    3,477
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by Nokia View Post
    Se poate scoate complet toata aceasta parte de soft inclusiv senzorii incat ECU sa si uite ca l-a avut vre-o data?



    Anulare filtru de particule Fiat. Alfa, Lancia, Opel 1.3 multijet (MJET/MJD)
    Acum va oferim solutia anularii (eliminarii) filtrului de particule la motorizarile 1.3 MJD / MJET (1.3 MJET -- Common Rail) de la marcile Alfa Romeo, Fiat si Lancia si Opel. Pretul pentru aceasta operatiune de DPF-off pe partea de soft este de 250 euro. Durata acestei operatiuni 30-45
    Anulare filtru particule | Anulare DPF FAP

    DPF OffFirma noastra va ofera posibilitatea anularii (eliminarii) filtrului de particule DPF/FAP (DPF OFF) din soft la motorizarile turbo diesel ce prezinta aceste dispozitive. LA ANULAREA DPF PRIMITI BONUS SI O RESOFTARE ECO-Tuning (in valoare de 150 euro si nu include crestere de putere) PENTRU REDUCEREA CONSUMULUI DE CARBURANT SI PENTRU REDUCEREA EMISIILOR DE NOXE.
    Principalele marci la care efectuam aceasta operatiune sunt Bmw, Mercedes, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Citroen, Iveco, Volvo, Ford, Lancia, Alfa Romeo, Land Rover, Hyundai, Kia, Mini, Nissan, Suzuki, Porsche, Range Rover, Mazda. Avem o experienta destul de vasta privind aceasta operatiune de eliminare/dezactivare definitiva a dpf/fap-ului. Firma noastra lucreaza permanent in cercetare/dezvoltare auto pentru a gasi solutii customizate, pentru fiecare automobil in parte, dar si eficiente, de anulare filtru particule pentru o gama variata de automobile. Pe site-ul nostru gasiti explicatii dar si o documentatie atent pusa la punct cu privire la aceasta operatiune. Portofoliul nostru este destul de numeros si include diverse modele si motorizari cateva dintre ele fiind expuse pe pagina noastra de Facebook Tuningchip sau chiar aici pe site la sectiunea Clienti. ATENTIE ! NU VA LASATI PACALITI ! FILTRUL DE PARTICULE (FAP/DPF) NU SE POATE SPALA/CURATA !
    DPF – diesel particulate filter – FAP – filtre ŕ particules
    Filtru de particule (dpf/fap) este un sistem pentru eliminarea mai exact micsorarea particulelor de funingine din gazele de esapament generate de motoarele diesel. In functie de model exista doua sisteme: filtrele de particule diesel fara aditiv care sunt utilizate la autovehiculele la care filtrul de particule este pozitionat in apropierea motorului si sisteme cu aditiv care sunt folosite la autovehiculele la care nu este posibilă o dispunere a filtrului de particule în apropierea motorului. Acestea au in general o durata de viata intre 100.000-200.000 km si variaza in functie de stilul de mers oras – autostrada, combustibil folosit, ulei pentru motor folosit si componente motor uzate sau defecte precum injectoare iesite din scala sau turbine uzate. Cand acest filtru se infunda sau mai exact se incarca cu particule de funingine, senzorii de presiune diferentiala sesizeaza acest lucru si fie pun masina in regim de regenerare fie in regim de avarie in functie de procentul de incarcare. In cazul in care masina are filtrul infundat (efect “dop pe evacuare”) si este utilizata astfel pe o perioada indelungata pot sa apara defecte si la alte componente precum turbina sau motor. Sunt cazuri in care filtrul este atat de indundat incat masina nu mai porneste. De aceea va recomandam eliminarea – dezactivarea – anularea acestei componente defecta. Iata cam cum arata bucati dintr-un filtru de particule infundat, pentru a va putea face o idee, de ce este necesara anularea, dezactivarea, eliminarea lui si nu inlocuire, spalare sau regenerare care oricum la un moment dat se vor dovedi a fi inutile rezultand o pierdere de bani si timp.


    Filtrele de particule infundate, neregenerabile creeaza probleme mari la motoarele diesel echipate cu asftel de dispozitive, ca de exemplu: - pierdere de putere prin post injectie;
    – masina nu mai porneste si are martori aprinsi in bord
    – distrugerea motorului prin rulaj frecvent avand postinjectie;
    – distrugere turbina prin imposibilitatea evacuarii gazelor
    – erori pe bord, martori/becuri aprinse, regim de avarie
    – limitare turatii maxim 3000 rpm si viteza maxima redusa
    – fum negru datorita regenerarii continue si consum crescut carburant.
    – costuri enorme pentru inlocuirea filtrului DPF/FAP (1000-2500 euro) care si acesta la o anumita perioada va trebui schimbat din nou datorita uzurii motorului si a anexelor dar si costuri suplimentare pentru achizitionarea aditivului Eolys si a kit-ului de refill.
    – bani si timp pierdut cu alte solutii inventate precum solutii de curatare “minune”, regenerari fortate, spalari, ardere. Singura solutie testata si 100% functionala pentru rezolvarea problemelor de mai sus este anularea (eliminarea) filtrului de particule din SOFT (calculator masina) si FIZICA (eliminarea/inlaturarea sau spargerea lui). In urma acesteia nu vor mai exista nici un fel de probleme cu privire la acel filtru de particule pe parcursul vietii automobilului. Nu este recomandata operatiunea de eliminare din soft fara cea de eliminare fizica sau viceversa. Pentru o functionare corespunzatoare este necesar a se efectua ambele operatiuni simultan.


    ATENTIE: FILTRUL DE PARTICULE NU INFLUENTEAZA CANTITATEA DE NOXE !
    CATALIZATORUL SE OCUPA DE NOXE SI ACESTA RAMANE PE MASINA IN URMA ELIMINARII FILTRULUI.
    Anularea filtrului de particule pentru motorizarile turbo diesel se face la nivelul softului de gestionare a injectiei electronice (resoftare ECU). Se citeste soft-ul masinii in general prin portul OBD sau pe standul de BDM dupa caz, dupa care se fac modificarile hartilor ce includ parametri, offseturi, valori ce tin de functionarea DPF/FAP-ului, ulterior scriindu-se la loc pe masina soft-ul modificat. Soft-ul original al masinii este salvat automat pe un server de back-up securizat. Nu intervenim in nici un fel prin modificari fizice sau mecanice ale acestor componente. La cerere, contracost se poate efectua si eliminarea fizica a acestora permitand masinii un regim normal de functionare. Eliminarea fizica a filtrului FAP/DPF la noi reprezinta conditie obligatorie pentru a va putea oferi garantie pentru lucrarea efectuata. Pretul pentru aceasta operatiune de anulare a DPF-ului (FAP) din soft incepe de la 250 euro. Pentru eliminarea fizica a filtrului de particule (DPF/FAP) ne puteti contacta telefonic pentru a stabili un pret. Anumite modele/motorizari au preturi diferite de cele standard si de aceea va rugam sa ne solicitati oferta pentru fiecare model in parte specificand marca, modelul, motorizare si an de fabricatie doar daca aceasta este nelistata in lista din josul paginii.
    NU VA LASATI PACALITI DE PRETURILE MICI ALE DIVERSILOR PRESTATORI! Ne este mult mai dificil sa reparam ce au stricat altii cand putem sa facem treaba bine de la bun inceput! Desi pare o operatiune destul de simpla nu este deloc, necesitand destul de multa experienta in domeniu si nu in ultimul rand echipamente hardware si software de ultima generatie licentiate si cel mai important sigure pentru a nu bloca/strica calculatoare ECU.
    Aceasta operatiune NU implica si modificarea puterii masinii ci numai anularea filtrului de particule (DPF/FAP Off). Daca se doreste la cerere va putem oferi doar impreuna cu anularea filtrului de particule si un soft de crestere putere la un pret redus cu 10%. Durata acestei operatiuni este de appx 45-60 min pentru eliminare din SOFT si de la 60-180 min pentru eliminare fizica. Garantia este nelimitata la manopera si software-ul oferit de noi. Mai multe detalii aici: Garantie Tuningchip Dupa DPF Off si eliminare fizica filtru de particule masina iese din regimul de avarie si pe bord nu mai ramane nici un martor aprins sau vreo eroare stocata in ECU. La masinile pe baza de aditiv (Eolys, Ad-Blue) nu va mai fi nevoie de completare sau reumplere incat acesta nu va mai fi folosit. Masina va consuma simtitor mai putin carburant (cu pana la 20%) incat nu va mai intra in regim de regenerare, se va tura iar normal, se vor putea elimina gazele arse cu usurinta si nu va mai “da cu fum” excesiv. NU EXISTA EFECTE NEGATIVE ALE ACESTEI OPERATIUNI.
    Toate echipamentele si softurile folosite la aceasta operatiune (CMD Flash, Byteshooter, BDM, K-Tag) sunt originale si licentiate. Pentru calitatea serviciilor oferite dar si pentru siguranta noastra si a clientilor NU lucram cu scule clone sau soft-uri piratate!
    LA ANULAREA DPF PRIMITI BONUS SI O RESOFTARE ECO-Tuning (in valoare de 100 euro) PENTRU REDUCEREA CONSUMULUI DE CARBURANT SI PENTRU REDUCEREA EMISIILOR DE NOXE. Lista preturi anulare filtru de particule DPF/FAP Off

    Marca Motorizari Anulare soft Anulare fizica
    Alfa/Fiat/Lancia 1.9 JTD 199 euro sunati
    Alfa/Fiat/Lancia 1.3 MJET 199 euro sunati
    Audi 1.9 TDI, 2.0 TDI – PD 199 euro sunati
    Audi 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI (<200 219 euro sunati
    Audi 2.0 TDI – PD (Siemens PPD 170cp) 199 euro sunati
    Audi (2009>) 2.0 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI (EDC17) 249 euro sunati
    BMW 2.0d, 2.5d, 3.0d,3.5d (EDC16) 199 euro sunati
    BMW (2009>) 2.0d, 3.0d (EDC17) Seriile E 249 euro sunati
    BMW (2009>) 2.0d, 3.0d, 3.5d, 4.0d (EDC17) Seriile F 399 euro sunati
    Chevrolet 2.0 VCDI (Bosch EDC16) 199 euro sunati
    Chevrolet 2.0 VCDI (Delphi DCM3.7) 299 euro sunati
    Citroen/Peugeot 2.0 HDi, 2.2 HDi (EDC15) 149 euro sunati
    Citroen/Peugeot 1.6 HDi 199 euro sunati
    Citroen/Peugeot 2.0 HDi, 2.7 HDi 219 euro sunati
    Dacia 1.5 dCi 249 euro sunati
    Ford (<2010) 1.6 TDCi (Bosch) 199 euro sunati
    Ford 2.0 TDCi (136cp) 219 euro sunati
    Ford 2.0 TDCi (140/163 cp) 299 euro sunati
    Honda (EDC16) 2.2i CTDI 249 euro sunati
    Honda (EDC17) 2.2i-DTEC 249 euro sunati
    Hyundai/Kia 2.0 CRDI, 2.2 CRDI 299 euro sunati
    Iveco 3.0 D (EDC16) 249 euro sunati
    Iveco 3.0 D (EDC17) 299 euro sunati
    Jaguar XF 3.0 Diesel 349 euro sunati
    Land Rover 2.2 SD4 TD4 (<2009) 249 euro sunati
    Land Rover 2.2 SD4 TD4 (2009>) 299 euro sunati
    Land Rover 2.7 TDV6 299 euro sunati
    Land Rover 3.0 TDV6 349 euro sunati
    Mercedes (<200 2.0 CDI, 2.2 CDI, 2.7 CDI, 3.0 CDI 249 euro sunati
    Mercedes (2008>) 3.0 CDI (EDC17) 299 euro sunati
    Mercedes (2008>) 2.2 CDI (Delphi) 299 euro sunati
    Opel 1.7 cdti (DENSO 110/125cp) 249 euro sunati
    Opel 1.7 cdti (101cp) 199 euro sunati
    Opel 1.9 cdti 199 euro sunati
    Opel 2.0 cdti (EDC17) 249 euro sunati
    Opel 1.3 cdti 199 euro sunati
    Porsche 3.0 D (Bosch EDC17) 299 euro sunati
    Mitsubishi 2.0 DI-D (140cp) 249 euro sunati
    Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D (Denso) 299 euro sunati
    Mitsubishi L200 3.2 DI-D (Denso) 299 euro sunati
    Mitsubishi ASX/Outlander 1.8, 2.2 DI-D (Denso) 299 euro sunati
    Nissan/Renault 1.9 DCi, 2.0 DCi (Bosch) 249 euro sunati
    Nissan Pathfinder 2.5 DCi (Denso) 299 euro sunati
    Nissan Navara 2.5 DCi (Denso) 299 euro sunati
    Nissan/Renault 1.5 dCi Sid (Siemens SID305/306) 249 euro sunati
    Mazda 3 1.6 d 119 euro sunati
    Mazda 2.0 D 2.0 MZR-CD (Denso) 199 euro sunati
    Mazda 2.2 D 2.2 MZR-CD (Denso) 299 euro sunati
    Saab 1.9 TiD 199 euro sunati
    Subaru 2.0 D (Denso) 249 euro sunati
    Suzuki 1.9 DCI (EDC16) 219 euro sunati
    Volvo 1.6 D 219 euro sunati
    Volvo 2.0 D 219 euro sunati
    Volvo 2.4 D 299 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 1.4 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI – PD 199 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI (<200 219 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 2.0 TDI – (Siemens PPD 170cp) 199 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 1.6 TDI CR 249 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 1.4 TDI, 2.0 TDI CR (EDC17) 249 euro sunati
    VW/Seat/Skoda 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI (2009>) 249 euro sunati
    VW Crafter 2.5 TDI 199 euro sunati
    VW Crafter 2.5 TDI (2009>) 249 euro sunati
    Pentru marci sau modele nelistate sau pentru mai multe detalii privind aceste operatiuni, nu ezitati sa ne contactati.
    Aceste operatiuni se efectueaza doar in baza unei programari stabilite de comun acord in prealabil.
    Preturile se calculeaza la cursul zilei.


    http://www.tuningchip.ro/category/an...le-dpffap-off/

    Last edited by -=SAT=-; 9th February 2015 at 00:04.
    Ip-ul si Providerul tau:


    -=Sambata - 9 - Februarie - 2013=-

  3. #3
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Mda. Multumesc de informatie, eu nu am dat de ea pana acum. Sunt la inceput de sapaturi.
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  4. #4
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Buc.
    Posts
    1,180
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Nu te sfatuiesc. Cam toate orasele mari incep sa interzica accesul dieselurilor fara DPF. Sau sa ceara vignetta speciala. Daca il scoti, nu poti sa iei chiar daca vrei vignetta si ar fi caz penal.

    v

  5. #5
    Silver Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Germania
    Posts
    2,111
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by SAT
    ......ATENTIE !NU VA LASATI PACALITI ! FILTRUL DE PARTICULE (FAP/DPF) NU SE POATE SPALA/CURATA !

    Nu vreau sa intru in polemici dar se poate curata foarte bine, al meu a fost curatat la Touran si merge perfect. Filtrul DPF in momentul cand se incarca isi face autoregenerare/ardere si astfel se curata ramanand doar cenusa din urma arderii depunerilor. Cand cenusa ajunge la 60g e gata, asta se intampla la VW cam pe la 160-200.000 km.
    Ce se poate face? Simplu, cu un tester se activeaza procesul de regenerare, se lasa sa-si faca ciclul intreg si se opreste motorul imediat dupa terminarea procesului de regenerare; se demonteaza DPF-ul, se scutura bine si se spala cu apa curata, in el nu este altceva decat cenusa. Se monteaza la loc si se seteaza nivelul cenusei la o valoare intre 0 si 5 gr., motorul il va verifica in primele 200-500 km si va corecta valoarea. Al meu dupa curatare si corectare are 7 gr., deci am vreo 150.000 km de facut pina la urmatoarea "operatie".
    19,2°E + 0,8°W => DM800 + DM520 + VuZero

    Avantajul unui om inteligent este ca poate face usor pe prostul, invers e ceva mai dificil.....

  6. #6
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by v.b.15 View Post
    Nu te sfatuiesc. Cam toate orasele mari incep sa interzica accesul dieselurilor fara DPF. Sau sa ceara vignetta speciala. Daca il scoti, nu poti sa iei chiar daca vrei vignetta si ar fi caz penal.

    v
    Daca n-ai remarcat, locuiesc si voi locui in Bucuresti, mai ales in Romania.
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  7. #7
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Sunt de acord cu protejarea mediului si a solutiilor adoptate pentru asta. Dar, asta in masura in care nu-ti creeaza un stres continuu si gaura in buzunar. La 1.3 mjet vrei nu vrei trebuie sa schimbi uleiul la 10.000 sau chiar mai devreme. Asta de la regenerari Eu l-am schimbat si la 2000 dupa regenerare fortata. Aberant. Apoi, cand a fost masina cumparata in `08 nimeni nu a pomenit vre-un cuvant, nici macar ca si o lauda sau ca ar fi ceva "extra", despre saracia asta de DPF. Eu habar n-aveam ce-i ala si nu a inceput sa ma intereseze decat cand am inceput s-o plimb cu platforma la service. Prima oara am zis ca hai, asa o fi, asa trebuie. A doua oara, dupa cca 2200 km am facut scandal. Am platit ca n-aveam incotro si am primit prietenescul sfat sa nu mai merg cu ea in oras sub 3000 rpm iar macar o data pe luna sa o scot la plimbare pe autostrada 30-40 km. Ce-a mai mare aberatie posibila pe care o poti auzi de la o reprezentanta. Adica la vanzare tu lauzi masina ca are un consum ridicol de mic in oras si apoi imi spui sa fac drift-uri cu ea prin oras si sa inspectez lunar ruta Bucuresti -Lehliu. Bun asa, da pe banii si timpul cui? Ca pe langa motorina intr-o oarecare masura mai consumi si altele daca te gandesti.

    Concluzia a fost definitiva, m-am lamurit in 98.000 km de acest motor si DPF. Poate am fost eu mai cu ghinion dar bag de seama (citind mult mai mult pe net)ca sunt destui de multi cu aceste probleme la motoarele astea. Ar mai fi si distributia pe lant care desi destul de mult laudata se pare ca nu e chiar asa, bujiile cu incandescenta(le-am schimbat de doua ori iar intr-una una din dati una s-a rupt) Dar asta e alt subiect. Acum, fiecare face ce vrea, eu am scapat definitiv de masina si am facut un downgrade la 1,2 benzina, mai vechi. Un motor mult mai simplu si mai putin costisitor, iar pentru ce am eu nevoie este super suficient. Ca si costuri de intretinere este mult sub 1,3 Mjet. Ca si consum, probabil ca este cu cca 2 l in plus, nu ma deranjeaza. La asta astept cu "nerabdare" distractia cu sondele lambda
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  8. #8
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by ruk22 View Post
    Nu vreau sa intru in polemici dar se poate curata foarte bine, al meu a fost curatat la Touran si merge perfect. Filtrul DPF in momentul cand se incarca isi face autoregenerare/ardere si astfel se curata ramanand doar cenusa din urma arderii depunerilor. Cand cenusa ajunge la 60g e gata, asta se intampla la VW cam pe la 160-200.000 km.
    Ce se poate face? Simplu, cu un tester se activeaza procesul de regenerare, se lasa sa-si faca ciclul intreg si se opreste motorul imediat dupa terminarea procesului de regenerare; se demonteaza DPF-ul, se scutura bine si se spala cu apa curata, in el nu este altceva decat cenusa. Se monteaza la loc si se seteaza nivelul cenusei la o valoare intre 0 si 5 gr., motorul il va verifica in primele 200-500 km si va corecta valoarea. Al meu dupa curatare si corectare are 7 gr., deci am vreo 150.000 km de facut pina la urmatoarea "operatie".
    De acord si cu ce spui tu, se pot spala/curata, chiar am vazut un clip/promo la un utilaj profesional care curata filtre DPF de la TIR-uri. Filtrul se demonta relativ simplu ca si un cartus din toba verticala de esapament si se spala/curata cu apa si aer sub presiune. Daca nu corespundea testelor la final sau daca era colmatat de la bun inceput era bagat intr-un cuptor pentru arderea particulelor depuse. Nici asa nu era ieftina operatiunea. Si chestia asta costa timp si bani.

    Acum eu ma intrebam asa, masina care am avut-o a costat de noua 14.000 euro(pretul de la raft, in final a fost mult mai mult caci a fost in leasing) Dupa 6 ani si 98.000km de abia daca valoreaza 3500-4000 euro. Bun. Daca o mai tarai 6-7 ani si ajunge la 200.000km, neluand in calcul regenerari si alte spalari DPF cat mai valoreaza? Cat un filtru DPF nou daca esti cetatean onest cu grija de mediu si nu ii scoti matele. Se poate ca in 6 ani sa se schimbe multe, sa coste un DPF cat o bujie sau sa se invenateze altceva. E drept, toate motoarele au costuri dar de exemplu o sonda lambda costa cat un schimb de ulei la mot. cu DPF (habar n-am cam pe la cati km isi dau sufletul)
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  9. #9
    Silver Member Expert
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    OLTENIA
    Posts
    2,109
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Si mie imi da o eroare pe tester DPF-ul ala. Alte dracii nu a facut si nici pe bord nu am vazut vreo eroare. Am incercat sa il curat din tester fara nici un rezultat. Nici aia cu alergatul nu a fost o solutie... oricum ia morti in fiecare zi... citind mai sus stau si ma intreb daca DPF-ul mai este pe masina, aceasta avand tuning la motor. Oricum tot pe tester este un program de verificare presiuni in relanti, la 2000 de turatii si la blana, acestea fiind departe de valorile critice.

  10. #10
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by armand25 View Post
    Si mie imi da o eroare pe tester DPF-ul ala. Alte dracii nu a facut si nici pe bord nu am vazut vreo eroare. Am incercat sa il curat din tester fara nici un rezultat. Nici aia cu alergatul nu a fost o solutie... oricum ia morti in fiecare zi... citind mai sus stau si ma intreb daca DPF-ul mai este pe masina, aceasta avand tuning la motor. Oricum tot pe tester este un program de verificare presiuni in relanti, la 2000 de turatii si la blana, acestea fiind departe de valorile critice.
    Pai ce motor si ce tester? Ce eroare?

    Cum sa il cureti din tester? Adica sa stergi eroarea sau sa faci regenerare fortata?

    Din cate stiu se poate face linistit tuning si cu DPF-ul prezent.

    Despre ce presiuni e vorba cand ai verificat? Adica presiunea la ce?

    Despre fascinatia DPF-ului il puteti interoga si pe @yo3fuu si el va va incanta cu povestiri despre eleganta DPF-ului de la Citroen, un DPF dezmierdat si (neaparat) cu niste lichid Eolys care e doar putin peste 200 lei 1L.
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  11. #11
    Silver Member Expert
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    OLTENIA
    Posts
    2,109
    Posts Thanks / Likes

    Default Fiat 1.3 multijet/DPF

    Este vorba de celebrul motor BMW N47, 1995 cm, varianta biturbo de 205 cp. Dupa tuning, despre care nu am stiut si care a fost facut la BMW in Germania conform reprezentantei BMW, are spre 270 cp. Am cititi ca odata facut tuning de putere de obicei se elimina si DPF-ul. Habar nu am... Nici nu ma streseaza prea mult acest DPF, deocamdata nu plange in bord... urgenta acum este distributia care desi este pe lant(facuta se tina o viata) si montata cum nu se poate mai rau se rupe in disperare la acest tip de motor, producand pagube importante. Pentru schimbarea ei trebuiesc cateva zile de munca, demontarea cel putin a cutiei daca nu si a motorului si vreo 1-1,5k euroi.
    Testarea, incercarea de stergere a erorii si incercarea de regenerare le-am facut cu RHEINGOLD si interfata Inpa K+DCAN. Testerul masoara la un moment dat niste presiuni si banuiesc ca sunt presiunile din evacuare. Un DPF incarcat banuiesc ca ar duce la blocarea evacuarii si la cresterea presiunii.
    Inca nu ma pricep foarte bine, sunt la inceput, dar BMW asta are posibilitati nelimitate de mancat timp si bani. Dreambox si compania sunt mici copii... http://www.bmwcoding.com/


    Quote Originally Posted by Nokia View Post
    Pai ce motor si ce tester? Ce eroare?

    Cum sa il cureti din tester? Adica sa stergi eroarea sau sa faci regenerare fortata?

    Din cate stiu se poate face linistit tuning si cu DPF-ul prezent.

    Despre ce presiuni e vorba cand ai verificat? Adica presiunea la ce?

    Despre fascinatia DPF-ului il puteti interoga si pe @yo3fuu si el va va incanta cu povestiri despre eleganta DPF-ului de la Citroen, un DPF dezmierdat si (neaparat) cu niste lichid Eolys care e doar putin peste 200 lei 1L.
    Last edited by armand25; 28th February 2015 at 20:29.

  12. #12
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Buc.
    Posts
    1,180
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Eu am un Bravo. Special l-am luat pe benzina ptr ca stiam ca nu avea sa iasa din oras prea des. Diferenta la consum e mare dar cred ca merita sa nu ma leg la cap. Stiu ca diesel-urile de la Fiat sunt relativ OK fata de ce e pe piata. Fara tratament de intretinere etc

    Problema e ca avem mers afara, mers in oras si mers in Bucuresti. Mai ales iarna, daca nu se incalzeste DPF-ul, nu poate sa faca autoregenerarea.

    v

  13. #13
    Senior Major Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Bucuresti, 44 26`54.47N 26 07`22.25E
    Posts
    3,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by v.b.15 View Post
    Eu am un Bravo. Special l-am luat pe benzina ptr ca stiam ca nu avea sa iasa din oras prea des. Diferenta la consum e mare dar cred ca merita sa nu ma leg la cap. Stiu ca diesel-urile de la Fiat sunt relativ OK fata de ce e pe piata. Fara tratament de intretinere etc

    Problema e ca avem mers afara, mers in oras si mers in Bucuresti. Mai ales iarna, daca nu se incalzeste DPF-ul, nu poate sa faca autoregenerarea.

    v
    Pana la 100.000 nu ai mari probleme cu motorul in afara de plimbat cu platforma, ulei ca la F1, schimbat distributie, apoi apar usor si sigur batranul DPF si cu senzorii lui, EGR-ul, turbina si altele. E normal si inevitabil. De aia eu am decis sa renunt la motorizarea asta chiar si daca unul pe benzina consuma mai mult. Iar mitul ala cu consum de 6% diesel in oras e pur poveste. Un lucru e cert, am studiat si calculat, un motor pe benzina e mai comod si mai ieftin de intretinut chiar daca consuma mai mult.(1 bujie cu incandescenta=4 bujii cu scanteie. Eu am schimbat douara randuri, adica 8 bucati in 98.000km) Pe vremuri cand motorina era putin peste jumatate din pretul benzinei poate ca merita. Dar acum se pare ca e putin pe dos. Parerea mea e ca diesel-ul merita atunci cand ponderea kilometrilor parcuri afara din oras este peste 95%. Iar calculul nu-l faci doar la cat la% consuma masina. Daca faci un calcul corect la toate costurile, chiar daca un diesel consuma mai putin combustibil, in aceleasi conditii de utilizare si nr de kilometri parcursi iesi mai ieftin pe km cu un motor pe benzina.
    --BUIE MLANA-- MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA

  14. #14
    Silver Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Germania
    Posts
    2,111
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by Nokia View Post
    ...mitul ala cu consum de 6% diesel in oras e pur poveste. Un lucru e cert, am studiat si calculat, un motor pe benzina e mai comod si mai ieftin de intretinut chiar daca consuma mai mult.(1 bujie cu incandescenta=4 bujii cu scanteie. Eu am schimbat douara randuri, adica 8 bucati in 98.000km) Pe vremuri cand motorina era putin peste jumatate din pretul benzinei poate ca merita. Dar acum se pare ca e putin pe dos. Parerea mea e ca diesel-ul merita atunci cand ponderea kilometrilor parcuri afara din oras este peste 95%. Iar calculul nu-l faci doar la cat la% consuma masina. Daca faci un calcul corect la toate costurile, chiar daca un diesel consuma mai putin combustibil, in aceleasi conditii de utilizare si nr de kilometri parcursi iesi mai ieftin pe km cu un motor pe benzina.
    Partea cu consumul depinde si de piciorul fiecaruia. Eu la Touran in oras scot 8-9l/100km, afara cam la fel ca am piciorul greu ! Si da, nu se merita diesel-ul numai pentru consum sau diferenta de pret motorina/benzina, in Germania ai 200 eur in plus la impozit daca motorul e diesel, daca nu faci km multi pe an si socotesti astia 200 la diferenta benzina-motorina cred ca esti in castig cu benzina. La unul ca mine care face 50-70.000 de km pe an se schimba situatia. Totusi nu se poate generaliza ca diesel-ul nu e bun, faptul ca ai schimbat la fiat in 98.000 km 2 randuri de bujii incandescente nu e din cauza diesel-ului ci din cauza Fiat-ului, VW la 275.000 km are inca bujiile originale, singura "reparatie" a fost curatarea filtrului DPF cu 250 eur.
    19,2°E + 0,8°W => DM800 + DM520 + VuZero

    Avantajul unui om inteligent este ca poate face usor pe prostul, invers e ceva mai dificil.....

  15. #15
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Buc.
    Posts
    1,180
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by Nokia View Post
    Pana la 100.000 nu ai mari probleme cu motorul in afara de plimbat cu platforma, ulei ca la F1, schimbat distributie, apoi apar usor si sigur batranul DPF si cu senzorii lui, EGR-ul, turbina si altele. E normal si inevitabil. De aia eu am decis sa renunt la motorizarea asta chiar si daca unul pe benzina consuma mai mult. Iar mitul ala cu consum de 6% diesel in oras e pur poveste. Un lucru e cert, am studiat si calculat, un motor pe benzina e mai comod si mai ieftin de intretinut chiar daca consuma mai mult.(1 bujie cu incandescenta=4 bujii cu scanteie. Eu am schimbat douara randuri, adica 8 bucati in 98.000km) Pe vremuri cand motorina era putin peste jumatate din pretul benzinei poate ca merita. Dar acum se pare ca e putin pe dos. Parerea mea e ca diesel-ul merita atunci cand ponderea kilometrilor parcuri afara din oras este peste 95%. Iar calculul nu-l faci doar la cat la% consuma masina. Daca faci un calcul corect la toate costurile, chiar daca un diesel consuma mai putin combustibil, in aceleasi conditii de utilizare si nr de kilometri parcursi iesi mai ieftin pe km cu un motor pe benzina.
    Eu nu cred ca toate Doblo-urile din oras au probleme cu dpf-ul. Ca altfel si-ar lua VW Caddy. Si am mult mai multe sanse sa bag in plamani fum negru in spatele unui Audi sau VW decat in spatele unui Doblo.

    Aia cu lichidul de intretinere la Citroen e lene si nesimtire (acelasi motor si pe Peugeot, Ford, Mitsubishi). Singurele DPF-uri care au nevoie de lichid sunt cele amplasate mai departe de motor. Producatorii ies mai bine ca sunt mai ieftine (lucreaza la temperaturi scazute) si nu reproiecteaza compartimentul motor. Iar pe tine te lasa cu intretinerea.

    Oricum: Bucuresti + diesel + distante scurte = probleme.

    Am si o Panda cu 1.2. Adica am avut-o si inca e in familie. 90.000 km, 8 ani nicio problema. Nici una. O alegere buna.

    v

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top