Comisia Europeană a aprobat achiziţionarea grupului francez Eurosport de către compania americană Discovery, hotărând că această tranzacţie nu pune probleme din punctul de vedere al legislaţiei europene privind autorizarea concentrărilor economice, informează broadbandtvnews.com.
Discovery este o companie media internaţională, în timp ce Eurosport este o reţea de televiziune de sport din Europa.
Această achiziţie a fost aprobată de Comisia Europeană în baza legislaţiei europene privind autorizarea concentrărilor economice.
Discovery Communications a anunţat în luna ianuarie că a ajuns la o înţelegere cu compania media franceză TF1 şi îşi va creşte participaţia la Eurosport de la 20% la 51%, preluând astfel controlul în grupul paneuropean de media sportiv, după cum informa la momentul respectiv hollywoodreporter.com.

Tranzacţia prin care Discovery preia controlul în grupul Eurosport (care include Eurosport International şi Eurosport France) ridică valoarea acestei reţele internaţionale de media sportivă la aproximativ 1,2 miliarde de dolari (902 milioane de euro), după scăderea sumei de 115 milioane de dolari (85 milioane de euro) pentru Eurosport France, o sumă uşor mai ridicată decât cea estimată în decembrie 2012. Atunci, Discovery a anunţat preluarea a 20% din acţiunile grupului Eurosport, pentru aproximativ 222 de milioane de dolari (170 de milioane de euro).

La momentul respectiv, Discovery a anunţat că are posibilitatea să îşi crească participaţia în grupul Eurosport până la sfârşitul anului 2014, însă compania a decis să îşi exercite această opţiune mai devreme. Noua înţelegere ridică costul acţiunilor Discovery în Eurosport la aproximativ 345 de milioane de dolari, potrivit relatărilor hollywoodreporter.com.

Conform noii înţelegeri, compania media franceză TF1 îşi va menţine participaţia de 80% în Eurosport France, cel puţin până la data de 1 ianuarie 2015.

De asemenea, TF1 îşi va putea exercita o altă opţiune, respectiv de a negocia vânzarea restului de 49% din acţiunile sale în grupul Eurosport tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.

Prin preluarea controlului în grupul Eurosport, Discovery Communications îşi întăreşte poziţia în Europa. Discovery Channel este cea mai larg distribuită televiziune de pe acest continent.

"Eurosport este una dintre cele mai puternice şi mai dinamice platforme din lume, dedicată sportului", a declarat, în ianuarie, David Zaslav, CEO al Discovery Communications.
El a mai spus că preluarea controlului în grupul Eurosport este în conformitate cu strategia companiei Discovery de a creşte în mod organic, prin intermediul unor achiziţii şi parteneriate targetate.

La rândul său, Nonce Paolini, preşedinte şi CEO al TF1, a declarat în ianuarie că încheierea acestei tranzacţii va contribui la creşterea valorii Eurosport şi la extinderea viitoare a grupului, având în vedere investiţiile consistente pe care Discovery le face în conţinut de calitate şi în dezvoltarea brandurilor sale la nivel internaţional.

Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat în 1989. În prezent, Eurosport ajunge în 133 de milioane de case din 54 de ţări. În limba română, televiziunea Eurosport s-a lansat în 1997. În ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar în mai 2008 s-a lansat Eurosport în High Definition.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare, având peste 2,5 miliarde de abonaţi în peste 220 ţări şi teritorii. În România, Discovery Networks distribuie în prezent zece televiziuni: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD, Discovery Science HD şi Discovery Turbo Extra HD.

gandul.info