Eurosport doreste sa şi diversifice conţinutul pe piaţa TV din Romnia, mai ales n privinţa competiţiilor fotbalistice, inclusiv prin difuzarea de meciuri din Liga I.

n acest sens reprezentantii Eurosport s-au intalnit ieri cu Gino Iorgulescu, preşedintele LPF.

Informaţia a fost făcută publică de Valentin Macovescu, director de Relaţii Internaţionale al Eurosport SAS, joi, la Bucureşti, la o ntlnire cu presa din Romnia n care a prezentat planurile grupului Eurosport n următorul an pe piaţa audiovizualului romnesc si a fost citata de Mediafax.

"Anul viitor, n 2014, se mplinesc 25 de ani de la nfiinţarea Eurosport şi logoul nostru va fi We live for live (Trăim pentru direct, n.r.). Meseria noastră este sportul n direct. Anul 2014 coincide şi cu, poate, o implicare mai mare a acţionarului nostru Discovery n grupul Eurosport. Discuţiile continuă cu acţionarul majoritar (grupul media francez TF1, n.r.), dar 2014 va fi anul n care ne gndim să dezvoltăm din ce n ce mai mult conţinutul numai pentru teritoriul Romniei, cu produse de afară pentru Romnia sau cu produse din Romnia pentru Romnia. Dezvoltarea conţinutului, mbunătăţirea conţinutului este axa noastră prioritară pentru 2014 şi, n principal, avem n vedere fotbalul, pentru că ne-am dat seama şi ştim că fotbalul este cerinţa telespectatorilor şi a partenerilor noştri din Romnia", a spus Valentin Macovescu.


La ntlnire a participat şi Laurent Prud'Homme, directorul de achiziţii de drepturi al grupului Eurosport.

"Am avut o ntlnire ieri cu Gino Iorgulescu, n care i-am prezentat grupul Eurosport din toate punctele de vedere. El ne-a ascultat foarte interesat. ntlnirea a avut loc la iniţiativa ambelor părţi (...) Ne-am interesat de cum se va desfăşura tender-ul (oferta, n.r.) pentru drepturile Ligii I de fotbal, după terminarea contractului actual (...) Discuţiile continuă, am avut idei foarte interesante mpreună, am discutat despre expunerea campionatului romn de fotbal n străinătate, pentru că este cunoscut doar aici. Noi, fiind un canal paneuropean şi mondial, putem face cunoscut fotbalul romnesc n afară", a spus Valentin Macovescu.

ntrebat dacă grupul Eurosport este interesat să participe la o licitaţie, n cazul n care LPF va organiza una pentru acordarea drepturilor de difuzare a meciurilor de fotbal din Liga I, Valentin Macovescu a spus că Eurosport ia n considerare acest lucru, nsă deocamdată nu a fost stabilită modalitatea prin care vor fi acordate aceste drepturi.

Macovescu a spus că grupul Eurosport este deschis la orice variantă pentru a prelua drepturile de difuzare, inclusiv la ncheierea de parteneriate. "Urmărim atent şi suntem un actor pe piaţă care se interesează de toate oportunităţile", a spus Macovescu.

Totodată, Valentin Macovescu a vorbit despre jocurile echipei naţionale a Romniei. "Jocurile echipei naţionale ne interesează, pentru că fac parte dintr-un interes major şi este o coeziune n jurul echipei naţionale (...) Dar ne interesează şi alte sporturi, există interesul pentru echipa naţională de handbal, pentru kickboxing (...) Avem drepturile pentru superkombat şi pentru raliul Sibiului", a explicat Macovescu.

"Conţinutul este ţinta noastră principală. Vrem să mbunătăţim conţinutul pe care canalele noastre le oferă pentru teritoriul Romniei. Şi punem accentul n special pe fotbal, pentru că ne-am dat seama că clienţii noştri, telespectatorii, sunt n principal interesaţi de fotbal n Romnia", a spus Valentin Macovescu.

De asemenea, el a amintit că Eurosport a prelungit contractul exclusiv pentru difuzarea turneului de tenis de la Roland Garros pnă n 2021, dar şi contractul pentru difuzarea meciurilor de fotbal din Bundesliga, n exclusivitate n Romnia.

"Ne gndim din ce n ce mai mult, discutăm cu Discovery, să mergem spre produse numai pentru Romnia. De ce să nu aducem alte drepturi din afară să fie difuzate numai pentru Romnia?", a spus Valentin Macovescu, preciznd că, n următoarea perioadă, grupul Eurosport va face un anunţ.

Răspunznd unor ntrebări n acest sens, Macovescu a spus doar: "S-ar putea să fie un campionat de fotbal". El nu a dorit nsă să precizeze dacă este sau nu vorba despre meciurile din Premier League.

Pe de altă parte, odată cu diversificarea conţinutului n Romnia, grupul Eurosport are n vedere şi vnzarea de spaţiu publicitar. "Odată ce există un produs numai pentru Romnia, partea cu publicitatea este un pas logic", a spus Macovescu.

Grupul Eurosport este prezent pe piaţa audiovizualului romnesc cu televiziunile Eurosport şi Eurosport 2, fiecare dintre acestea avnd peste 5 milioane de abonaţi, regăsindu-se n ofertele marilor operatori de cablu şi DTH din Romnia.

Potrivit lui Valentin Macovescu, reprezentanţii Eurosport poartă "discuţii continue" cu marii operatori de cablu din Romnia, inclusiv cu RCS-RDS, pentru prelungirea contractelor de distribuţie a televiziunilor din portofoliul grupului.

"Parteneriatele noastre sunt de lungă durată şi sperăm că toate acţiunile noastre sunt pozitive", a mai spus Macovescu. Acesta nu a dezvăluit cnd va expira contractul dintre Eurosport şi RCS-RDS, preciznd doar că cele două companii discută de mai multe luni n vederea continuării colaborării, mai anunță Mediafax.

Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat n 1989 şi este deţinut majoritar (80%) de grupul media francez TF1 şi minoritar (20%) de Discovery Communications. n prezent, Eurosport ajunge n 131 de milioane de case din 54 de ţări. n limba romnă, televiziunea Eurosport s-a lansat n 1997. n ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar n mai 2008 a debutat Eurosport n High Definition.

Sursa : http://hdsatelit.blogspot.com/