Radiodifuzorul public italian RAI a pierdut recursul formulat împotriva unei hotărâri judecătorești care o obliga la incetarea criptarii televiziunilor sale pe satelit.

RAI a criptat unele din canalele sau programele sale, inclusiv buletinele de știri și meciuri de fotbal ale echipei naționale, prin difuzarea pe platforma DHT Sky Italia.

Cea mai înaltă instanță a țării, Consiliul de Stat, a confirmat decizia dată de către instanța regională Lazio in 2012, care obliga RAI să "transmita continutul printr-un mediu tehnologic neutru".



Consiliul de Stat a confirmat hotărârea ca RAI, fiind un radiodifuzor public, ar trebui să pună programele la dispoziție într-un mod nediscriminatoriu, invocând faptul că abonații Sky au plătit și taxa radio tv obligatorie.

Instanțele de judecată au constatat că distribuția necriptata a televiyiunilor RAI prin platformă TivůSat, un joint-venture între RAI, Mediaset și Telecom Italia Media nu este suficientă pentru a satisface cerința de tehnologie neutră, deoarece nu este la îndemâna oricui tehnologia folosită si care necesita receivere mai speciale.

Sky Italia a subliniat că RAI a respins in 2009 o oferta de 350 de milioane € pentru drepturile de difuzare a canalele sale premium și că a început criptarea unora dintre programele sale necodate la scurt timp după asta.

Consiliul de Stat a criticat de asemenea rolul jucat de autoritatea de reglementare AGCOM, care a apreciat distributia canalelor RAI prin TivůSat ca fiind suficienta pentru ca radiodifuzorul national italian să-și îndeplinească obligațiile faţă de telespectatorii platitiori de taxe.

Dintre canalele RAI amintim Rai 1, Rai 2, Rai 3, Rai 4, Rai 5, Rainews, Rai Gulp, Rai Sport, Rai Sport 2, Rai Storia, Rai Premium, Rai Scuola, Rai YoYo, Rai Movie.