Televiziunile AXN White şi AXN Black vor fi lansate īn Romānia pe 1 octombrie, urmānd să difuzeze seriale noi, emisiuni de tip documentar şi filme artistice, potrivit unui comunicat remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX, de Sony Pictures Television Networks.

Ambele televiziuni vor fi disponibile īn regiunea Europei Centrale şi de Est - Romānia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria - şi vor īnlocui actualele canale AXN Crime şi AXN Sci-Fi din grila operatorilor de cablu.

AXN White şi AXN Black se adresează iubitorilor de filme şi seriale, avānd un public ţintă cu vārste cuprinse īntre 21-50 de ani, urban, preponderent feminin (AXN White) şi preponderent masculin (AXN Black).

AXN White va fi "locul secretelor, unde intriga şi dorinţa īntālnesc fiorii şi crima". Astfel, televiziunea va difuza seriale şi filme artistice care vor īntāmpina dorinţele telespectatorilor pentru conţinut intens, presărat cu acţiune dramatică, mistere, spirit de investigaţie.

AXN White va difuza īn această toamnă: "The Client List" ("Lista Clienţilor", din 2 octombrie), "Grand Hotel" ("Hotel Grand"), "Eat Pray Love" ("Mănāncă, roagă-te, iubeşte", 5 octombrie), "Life Lines" (din 3 octombrie), "Incantessimo" (din 2 octombrie), "Paradise", "Heartland" (din 5 octombrie), "The Family" (din 5 octombrie), "Pride and Prejudice" (din 5 octombrie), "Sense & Sensibility" (din 22 octombrie), "Upstairs & Downstairs" (din 1 octombrie), "Rebel Land" (din 3 octombrie). Şi serialele cunoscute de pe AXN Crime vor putea fi văzute din toamnă: episoade noi din "Murder She Wrote" ("Verdict: Crimă!") şi "Don Matteo" vor fi difuzate pe AXN White.

AXN Black va fi "locul unde se nasc eroii", difuzānd seriale de acţiune, emisiuni-seriale de tip documentar şi filme artistice.

AXN Black va difuza īn această toamnă: "Spartacus" (din 7 octombrie), "The Hero" ("Eroul"), "Primeval: A New World" ("Călători īn preistorie: O nouă lume", din 3 octombrie), "Real Humans" (din 3 octombrie), "Duck Commander" (din 2 octombrie), "Justified" (din 5 octombrie), "Car Lot Rescue" (din 2 octombrie), "Black Gold" (din 2 octombrie), "Bikini Destinations" (din 2 octombrie), "Tough Enough" (din 2 octombrie), "Dog & Beth" (din 4 octombrie), "Richard Hammond’s Crash Course", "Test Drive" (din 2 octombrie), integrānd, de asemenea, şi programe cunoscute din conţinutul AXN Sci-Fi ("Star Trek: Dead Space Nine", "Andromeda").

Potrivit comunicatului, Sony Pictures Television (SPT) Networks va fi prezent pe piaţa locală a audiovizualului, din 1 octombrie, prin AXN (televiziune tematică de filme), AXN White, AXN Black, AXN Spin (televiziune dedicată tinerilor), AXN Player (player online) şi AXN Now (serviciul video on-demand).

Īn Romānia, televiziunile AXN Crime şi AXN Sci-fi se regăsesc īn grilele operatorilor RCS&RDS, Romtelecom, UPC, Focus Sat, Digital Cable Systems, Next Gen Communication şi īn grilele mai multor operatori de cablu mai mici, după cum au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii SPT Networks, īn 12 iulie, īn momentul īn care a fost anunţată intenţia lansării īn Romānia a televiziunilor AXN White şi AXN Black.

AXN White a fost lansat īn 2008 īn Portugalia, īn timp ce AXN Black a īnceput să emită īn 2011 īn aceeaşi ţară.

Pe de altă parte, televiziunea AXN are peste 16 milioane de abonaţi doar īn Europa Centrală, unde este difuzată īn şase ţări: Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Romānia şi Bulgaria şi īn cinci ţări din regiunea Adriatică - Serbia, Croaţia, Slovenia, Macedonia şi Muntenegru. Televiziunea se plasează pe primul loc īn preferinţele tinerilor adulţi din grupul de vārstă 18-34 de ani cānd este vorba de divertisment dinamic. Pe lāngă serialele, AXN difuzează şi filme din portofoliul Sony Pictures, precum şi de la alte studiouri.

Sony Pictures Television (SPT), companie a Sony Pictures Entertainment, este unul dintre furnizorii principali ai industriei de televiziune. Compania produce şi distribuie programe pentru fiecare gen, peste tot īn lume şi pentru o multitudine de platforme. Pe lāngă companiile sale de producţie din Statele Unite, SPT are 18 companii de producţie, deţinute īn totalitate sau īn parteneriat, īn 14 ţări īn afara Statelor Unite, cu birouri īn 33 de ţări. Portofoliul global SPT conţine 124 de televiziuni īn 159 de ţări, ajungānd astfel la mai mult de 840 milioane de abonaţi din īntreaga lume