Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Multi Banned User Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    11,134
    Posts Thanks / Likes

    Default Dacia Lodgy a fost executata public de organizatia EuroNCAP

    Dacia Lodgy a fost executata public de organizatia EuroNCAP
    6 Decembrie 2012 22:28 Gabriel Dogaru


    Dacia Lodgy a cazut victima organizatiei EuroNCAP, care a decis nu doar sa testeze si sa publice rezultatele acestor testari, dar a organizat o veritabila executie publica a modelului Dacia.

    Dacia Lodgy a fost testata in ultimul val de specialistii EuroNCAP, rezultatele fiind publicate alaturi de cele ale altor 14 autovehicule lansate in ultimele luni pe piata europeana. Toate cele 14 au primit 5 stele, in timp ce Dacia Lodgy a primit numai 3 stele. Alaturi de acest scor, care probabil nu mira pe nimeni, masina romaneasca a primit insa si o veritabila mustrare scrisa, o executie publica care aminteste de cele mai bune momente ale comunismului, in sedintele de partid.

    Comunicatul

    EuroNCAP a transmis public un comunicat prin care anunta rezultatele testului. Un paragraf intreg este dedicat modelului Lodgy, in care se incearca o demonstratie grosolana a necesitatii ca publicul sa nu mai cumpere masini Dacia. Explicatia aminteste deopotriva de celebrul test al elanului, pe care presa germana l-a aruncat in fata in urma cu circa 8 ani, dupa ce succesul Logan a devenit suparator pentru unii constructori concurenti.
    Trebuie sa citesti
    Dacia a lansat miercuri in Romania modelul Lodgy
    Afacerile Bosch Romania vor scadea anul acesta din cauza unor relocari ale Renault, dupa o crestere de 17% anul trecut
    Dacia Lodgy - testata de „Finantistii” pe soselele Marocului
    Ford B-Max ar trebui sa dubleze vanzarile in segmentul MPV
    Geneva 2012: masinile premium si cele sport au dominat scena

    Dar sa vedem ce spune comunicatul EuroNCAP. Titlul in original suna asa: „Dacia budgets on safety”. Este destul de greu de tradus, deoarece transforma substantivul budget in verb, asa cum se mai intampla in limba engleza, atunci cand vrei sa fii expresiv. O traducere in spiritul originalului ar putea fi „Dacia este ieftina si in materie de siguranta”. O afirmatie tendentioasa chiar si pentru un jurnalist. Mai departe, sunt insirate, in prima fraza a comunicatului, numele automobilelor testate, cu numarul de stele primite. Toate au primit 5 stele, dar cu diferite punctaje, in timp ce Lodgy a fost singura cu 3 stele. Pana aici totul corect. Dar urmeaza paragraful care are un singur scop: sa desfiinteze masina fabricata sub sigla Dacia.

    „Deoarece trei stele pot satisface ambitiile limitate ale Dacia, consumatorii sunt inca o data chemati sa opteze pentru siguranta, cu o multime de alte vehicule in aceasta categorie care au obtinut 5 stele anul acesta. Intr-un moment in care numerosi constructori puncteaza aproape scor maxim intr-una sau mai multe zone de evaluare, Lodgy a performat sub medie in toate zonele de evaluare. In impactul frontal, stalpul parbrizului a fost foarte deformat in partea superioara, iar acoperisul a fost trimis in fata stalpului B.

    Podeaua din dreptul pasagerilor din spate si tunelul au fost complet separate, extinzandu-se in zona picioarelor soferului, iar tunelul transmisiei a fost deformat intre scaunele din fata. La protectia pietonilor, Lodgy a obtinut un scor de 44 procente, nefavorabil in comparatie cu alte masini din aceasta serie, toate obtinand peste 60 procente. Protectia copiilor, punctata cu 77 procente, nu este una de exceptie si nu sustine reputatia auto-proclamata de „vehicul de familie”. In sfarsit, Dacia a decis sa nu faca din controlul electronic al stabilitatii un echipament standard, exploatand ultima oportunitate posibila inainte ca tehnologia sa devina obligatorie.”
    Desi tendentiozitatea acestor formulari este evidenta, sa analizam pe rand afirmatiile facute in comunicatul EuroNCAP.

    Adevarul

    In primul rand, faptul ca EuroNCAP transmite potentialilor consumatori ce masini sa cumpere si ce nu incalca fara discutie deontologia unei institutii de tip consumer report. Un echilibru decent al unui astfel de demers cere ca organismele care testeaza produse sa se limiteze la a publica rezultatele clare, de incredere, fara sa se implice subiectiv, cu recomandari. Publicul este liber sa citeasca si sa cumpere in cunostinta de cauza.

    Se vorbeste despre faptul ca Lodgy a obtinut un scor sub medie. Daca exista deja o medie, inseamna ca exista masini care au scoruri sub acest nivel. Un exemplu este Toyota Urban Cruiser, care a obtinut acum 3 ani tot 3 stele. Vorbim despre un produs din alta zona de pret, tot un monovolum, bazat pe o platforma de clasa B. Iar rezultatul Urban Cruiser a fost obtinut intr-o perioada cand testele nu erau la fel de exigente ca astazi. Modelul japonez a obtinut scoruri mai slabe decat Lodgy atat la capitolul „adulti” (sofer/pasager), cat si la protectia copiilor. Documentul de la momentul respectiv nu a cuprins, in niciun caz, o astfel de severa desfiintare a acestui model din partea EuroNCAP.

    Nu mai departe de anul acesta, Jeep Compass a primit numai 2 (doua) stele. Comunicatul EuroNCAP a spus doar ca masina „dezamageste”. Paragraful referitor la acest model, mult mai scurt fata de cel dedicat lui Lodgy, spune doar ca „Jeep Compass nu demonstreaza ca este un puternic competitor in segmentul SUV-urilor, la capitolul siguranta, in comparatie cu alti competitori din aceeasi categorie”.

    Si exemplele ar putea continua. Protectia copiilor nu are un scor impresionant, la Lodgy, dar cele 77% puncte primite nu reprezinta un scor slab. Putem gasi o lista lunga de masini cu scoruri mai mici. Fiat Panda a primit, in 2011, 63%, Jeep Grand Cherokee a primit 69%, iar deja celebrul Range Rover Evoque a primit, in acelasi val, din 2011, 75%, in conditiile in care preturile celor doua nu sunt comparabile nici macar in gluma. Acelasi Range Rover Evoque a primit doar 41% la protectia pietonilor, fata de 44% Lodgy, si nu a fost criticat atat de aspru. Nu in ultimul rand, atunci cand masinile fabricate in China au obtinut scoruri comparabile cu Lodgy, EuroNCAP a spus despre ele ca „investesc in siguranta”.

    Safety Assist - ESP

    La capitolul „Siguranta asistata”, cei de la EuroNCAP au atins un punct sensibil, dar in aceeasi maniera tendentioasa. La finalul anului trecut s-a scris despre faptul ca Dacia a reusit sa omologheze masina chiar inainte de intrarea in vigoare a obligativitatii ESP-ului sau sistemelor similare. Presa a sesizat acest lucru cu obiectivitate, dar toata lumea a acceptat ca a fost un drept al acestei companii, asa cum orice alt constructor ar fi putut face asta.

    Dincolo de acest aspect, desi se lauda cu vanzarea de masini cu ESP standard in toata Europa, mai sunt construtori care prefera sa nu faca acelasi lucru in Romania. Un exemplu este Volkswagen, care desi anuntase anterior ca nu va mai vinde in Romania masini fara ESP standard, a adus pe piata noul up!, cu acest echipament prezent doar pe versiunile superioare. Faptul ca ESP-ul este disponibil optional nu este important pentru EuroNCAP, dar alte tehnologii care sunt oferite de alti construtori, de asemenea optional, sunt apreciate.

    Derapaj

    In final, sa vedem si declaratia secretarului general EuroNCAP: „Este dezamagitor sa vedem Lodgy comportandu-se rau in testele noastre, in special imediat la o saptamana dupa ce Sandero, oferit sub marca Renault in America de Sud, a primit un rating sarac, de numai un punct, din partea LatinNCAP. Lodgy este un vehicul de buget si clientii vor accepta compromisul in confort si performanta, dar nu si la siguranta. EuroNCAP crede ca siguranta ocupantilor ar trebui sa fie primordiala, indiferent de cat de mult platesc pentru vehiculul lor”.

    Aceasta declaratie contine un alt derapaj major. Mentionarea testului Sandero din America de Sud este pe deplin incorecta, deoarece Sandero tocmai a primit anul acesta o noua generatie in Europa, net superioara celei din zona mentionata, inclusiv in materie de siguranta.

  2. #2
    Banned Expert
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Oct 2006
    Location
    bucuresti
    Posts
    2,482
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Concluzia : Totul se rezuma la banii , indiferent de zona de pe glob
    Impingi serios , ai stele mai multe , impingi mai putini , ai stele mai putine
    Ca pana la urma tot oamenii sunt si cei care fac testele si cei care scriu rapoartele
    Ce credeti ca daca sunt ce sunt , nu exista spaga si la ei .........
    Ca nu o fii chiar pe fata ca la noi , asta este altceva
    Oricum niciodata o masina cu compromisuri nu o sa se ridice la standarde peste medie , indiferent unde este construita/ansamblata
    Mai rau este blazonul ( in cazul de fata - Renault ) , care dupa mine sa cam "injosit" cu aceste modele - Daciile sub orice nume ar aparea
    Nu observatii ca din start exista diferente intre Daciile sub Renault si Renault-urile "originale"

  3. #3
    Nepriceput in multe Expert
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    SIBIU
    Posts
    4,538
    Posts Thanks / Likes

    Default

    cu toate cele 3 stele o sa vezi ca sunt multi care o sa cumpere masina pentru ca este mai ieftina ca alte modele
    45*49 N , 24* 8 E offset 180 cm Pozitioner Strong , Actuator 21' Strong

  4. #4
    Platinum member Expert
    Join Date
    Dec 1999
    Posts
    6,931
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Moo Nirolfe,acum ca chris-walter nu mai ieste poti posta la Cars and chiptuning
    ----------------------------------------------

  5. #5
    Gold Member Expert
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    3,477
    Posts Thanks / Likes

    Default

    ce legatura are cu Offtopic ? ahhhhhh.... eu sunt legatura
    Ip-ul si Providerul tau:


    -=Sambata - 9 - Februarie - 2013=-

  6. #6
    Multi Banned User Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    11,134
    Posts Thanks / Likes

    Default

    i-mi place ca nu te lesi !

  7. #7
    Member Mentor
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Here
    Posts
    586
    Posts Thanks / Likes

    Default

    In consecinta,romanul intotdeauna crede ca cineva are ceva cu el in particular.
    Sau mai pe scurt paranoia !

  8. #8
    Multi Banned User Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    11,134
    Posts Thanks / Likes

    Default

    asteptam, in continuare, o mina criminala de moderator sa inchida si aici.
    multamesc

  9. #9
    Banned Expert
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Jul 2004
    Location
    Bucuresti
    Posts
    3,247
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by vali61 View Post
    In consecinta,romanul intotdeauna crede ca cineva are ceva cu el in particular.
    Sau mai pe scurt paranoia !
    Si daca are dreptate, cum se numeste ?

  10. #10
    Platinum member Expert
    Join Date
    Dec 1999
    Posts
    6,931
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Schizofrenic
    ----------------------------------------------

  11. #11
    Multi Banned User Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    11,134
    Posts Thanks / Likes

    Default

    bravos, nea´ moderaptorule ! anonim si pe sestache ai rezolvat problema !

  12. #12
    _...._ Expert
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Queen Maud Land
    Posts
    1,611
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Ca sa nu mai fie anonim, threadul a fost mutat de minuta mea criminala.
    The Bible is like a software license, no one actually reads it, they just scroll to the bottom and click I agree!


  13. #13
    Member Mentor
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Here
    Posts
    586
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by gabrield View Post
    Si daca are dreptate, cum se numeste ?
    Dacia Lodgy este cea mai buna si cea mai safe masina facuta vreodata de mana omului,esti fericit acum ?

  14. #14
    Moderator Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Above
    Posts
    9,207
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Si ce spuneau despre Sandero ca nu prea ma prind din ce vad pe site la ei..
    E periculoasa pt. pederasti, pedestrasi, scuze....dar in rest e o masina normala.
    Imi aduc aminte cum au atacat Logan-ul nemtii acu' cativa ani si tot s-a vandut nesperat de bine.
    Mizerii...



    Si reclama negativa e tot reclama!

    Singura chestie la Lodgy e uratenia si alura de dric dar sunt convins ca se vor gasi cumparatori si asa.
    Pretul conteaza pt. multi

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top