Măsura marchează deschiderea unui nou front n lupta dintre marile companii active pe internet, aceastea ncercnd să-şi folosească activele ca avantaj competitiv. Amazon a anunţat, săptămna trecută, că a nceput să furnizeze mprumuturi retailerilor independenţi care vnd produse ale companiei.
Decizia Google de a emite cărţi de credit, disponibile n Statele Unite n cteva săptămni şi mai trziu n alte ţări, semnalează prima ncercare a grupului de a folosi rezervele uriaşe de lichiditate pentru a-şi susţine operaţiunile cheie de căutare pe internet prin subvenţionarea liniilor de credit cu dobnzi reduse.
Google va oferi clienţilor credit ntre 200 de dolari şi 100.000 de dolari pe lună pentru a plăti folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje lngă rezultatele căutărilor online. ncasările din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitate raportate de Google anul trecut.
"Nu cumpărau Adwords n măsura n care aveau nevoie", a declarat Brent Callinicos, vicepreşedinte şi trezorier la Google. Un program pilot derulat anul trecut n SUA a condus la cheltuieli mai mari de publicitate ale clienţilor.
Google a anunţat că a stabilit dobnzile iniţiale considerabil sub cele ale cărţilor de credit disponibile pe piaţă pentru afaceri mici şi mijlocii. n Statele Unite, dobnda va fi de 8,99%, iar n Marea Britanie de 11,9%.
"Puteţi fi siguri că nu facem asta ca să pierdem bani", a spus Callinicos, adăugnd că Google nu "ncearcă să opereze această afacetre ca pe un centru de profit".
Directorii Google nu au exclus să intre şi mai mult pe piaţa serviciilor financiare, cu alte produse pentru afacerile mici şi mijlocii, care formează majoritatea clienţilor de publicitate ai grupului. Google nu are, nsă, astfel de planuri n prezent, au spus aceştia.