Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Platinum member Expert
    Join Date
    Dec 1999
    Posts
    6,931
    Posts Thanks / Likes

    Default Cum a ajuns Dacia Duster în Marea Britanie

    Cum a ajuns Dacia Duster în Marea Britanie de la "The biggest value on earth comes to town” la „Shockingly affordable"




    Cunoscută drept "marca naţională" a României, dar şi pentru calitatea extrem de scăzută, marca Dacia s-a aventurat pe mai multe pieţe externe, fie cu gama proprie, fie "împrumutând" modele de la Aro - cum ar fi Aro 10.
    Puţină lume cunoaşte că automobilul Dacia Duster a existat cu aproape 20 de ani înainte de a fi (re)lansat de către Renault în 2010, la Paris, maşina s-a comercializat între anii 1985 şi 1993 în Marea Britanie, cu volan pe dreapta. Mai mult, din 1993 în România nu s-a mai fabricat o maşină pentru Marea Britanie până în acest an, când Ford a demarat producţia lui B-Max.
    În 1985 Dacia Duster, adică un Aro 10 "camuflat" era promovat cu sloganul "The biggest value on earth comes to town", având în preţ fără TVA de 4.150 de lire sterline, fiind de departe cel mai accesibil automobil 4x4 disponibil pe piaţa Marii Britanii. Anul acesta Renault a relansat marca şi modelul pe piaţa britanică, utilizând un slogan similar - "Shockingly affordable", comunicând aceeaşi idee de automobile 4x4 extrem de accesibil. Pe de altă parte, în timp ce maşina vândută în anii 80 era produsă în România, la Câmpulung, cea de acum va fi asamblată în India. În plus, preţul Dusterului 2010 a crescut la 8.995 de lire sterline, cu TVA inclus.
    Marca Dacia a fost lansată iniţial în Marea Britanie în 1982 când a început comercializarea modelului 1310, iar după trei ani a urmat şi Duster-ul. Maşina de teren era apreciată datorită preţului dar şi faptului că era considerată o maşină solidă, maşinile exportate din România fiind spuse unor omologări diferite decât cele vândute local.
    Aro 10/Dacia Duster de atunci avea un motor pe benzină de 1,4 litri de 65 CP şi unul diesel de 1,6 litri şi 57 CP.
    Cât de apreciate erau maşinile produse în România în anii 80 spune chiar un jurnalist de la publicaşia The Telegraph, care în testul cu Dacia Duster din 2010 aminteşte şi de primul test cu Dusterul din 1986, pe care o considera "cea mai proastă maşină pe care a testat-o vreodată". "Concluzia" a venit după ce maşina se oprise într-un nor de fum şi o baltă de ulei, jurnalistul fiind nevoit să meargă după ajutor pe jos câţiva kilometri. În plus, el a apreciat la noul Duster că nu numai că nu a cedat de-a lungul testului şi că bordul nu a fost "cioplit" cu o şurubelniţă şi un ciocan.
    ----------------------------------------------

  2. #2
    Silver Member Expert
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    OLTENIA
    Posts
    2,109
    Posts Thanks / Likes

    Default :(

    Oare in cat timp ajunge un Duster in UK avand in vedere ca eu am platit unul saptamana trecuta, miercuri si nu a ajuns nici azi de la Pitesti la Craiova

  3. #3
    om fain' Expert
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Dublin
    Posts
    4,391
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Si Sandero a ajuns in UK

    Last edited by mariuss; 8th December 2012 at 11:45. Reason: corectare link

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top