Veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro, compania raportnd totodată creşteri de 12% ale numărului clienţilor serviciilor de internet şi televiziune.

Numărul clienţilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 5%, de la 2,62 milioane la 2,49 milioane, potrivit unui raport transmis joi de grupul elen OTE, acţionarul majoritar al companiei. OTE mai deţine n Romnia divizia locală a operatorului de telecomunicaţii mobile Cosmote şi reţeaua de magazine Germanos.

Pe segmentul de internet broadband, baza de abonaţi a companiei a urcat cu 12,1% n 2011, de la 1,01 milioane la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) şi prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienţi la finele anului trecut, cu 11,9% mai mulţi dect la sfrşitul lui 2010.

"ntr-un context economic care a rămas dificil şi incert n 2011, Romtelecom a reuşit să aibă succes cu cteva iniţiative strategice, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clienţii rezidenţiali n a doua parte a anului, care au ntrecut aşteptările noastre. n 2012 vom continua să ne concentrăm pe oferirea de pachete n locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani", a declarat ntr-un comunicat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos.

Costurile programului de disponibilizări voluntare derulat de Romtelecom au crescut anul trecut cu 25,6%, la 30,4 milioane euro, numărul angajaţilor companiei şi subsidiarelor acesteia cobornd cu peste 1.700, de la 9.179 la 7.451, potrivit raportului OTE.

"Romtelecom a făcut multe eforturi semnificative pentru creşterea eficienţei companiei n anii trecuţi. n 2011, acestea s-au reflectat printr-o scădere a personalului companiei cu aproximativ 1.700 de angajaţi, n urma mbunătăţirii eficienţei operaţionale şi a programelor de plecări voluntare", a spus Theocharopoulos.

Compania a nregistrat anul trecut o pierdere operaţională EBIT (nainte de dobnzi şi taxe) de 299,6 milioane euro, faţă de 292,1 milioane euro n 2010.

Profitul EBITDA (nainte de dobnzi, taxe, depreciere şi amortizare) a cobort n 2011 cu 23%, de la 154,7 milioane euro la 119,1 milioane euro.

"Principalele domenii n care au avut loc reduceri sunt cheltuielile cu personalul, restanţe la plată şi alte servicii. Per total putem spune că trimestrul patru a avut rezultate mai bune dect cele precedente", a mai afirmat directorul general al Romtelecom.

n trimestrul al patrulea, veniturile companiei au scăzut cu 4,4%, la 162,6 milioane euro, de la 170,1 milioane euro n perioada corespunzătoare a anului anterior.

Declinul a fost cauzat n principal de scăderea afacerilor pe servicii PSTN (telefonie fixă), odată cu pierderea unor clienţi şi scăderea venitului mediu pe utilizator (ARPU). Veniturile din servicii TV au crescut, compensnd parţial declinul de pe telefonie fixă, notează OTE.

"Situaţia economică a Romniei a dat semne preliminare de stabilizare n ultimul trimestru al lui 2011, reflectnd acţiunile determinate ale guvernului combinate cu sprijinul decisiv acordat de organizaţile internaţionale. Romtelecom s-a confruntat din nou cu atenţia tot mai mare acordată de clienţi costurilor, nsă a reuşit să-şi reducă rata de scădere a veniturilor n trimestrul al patrulea şi a obţinut o profitabilitate operaţională mai bună", se arată n comunicatul OTE.

Profitul EBITDA din ultimul trimestru s-a redus cu 3,4%, de la 31,9 milioane euro la 30,8 milioane euro.

"n ceea ce priveşte segmentul business, compania şi-a menţinut n 2011 poziţia de lider pe piaţa de servicii fixe de voce, internet şi VPN (virtual private networking - n.r.) (...) Rata de creştere pentru conectările la serviciul de internet fix Romtelecom Business Solutions a fost mai mare dect cea nregistrată de piaţă, iar pachetele de servicii (de două, trei sau chiar patru servicii) au continuat, de asemenea, să cştige cotă de piaţă", a adăugat şeful Romtelecom.

Compania a lansat totodată servicii bazate pe tehnologia cloud, a percizat el.