In general , tendintele din state se regasesc cam dupa doi ani si in RO.Daca mai intra si DVB-T in aer, cablistii tre sa se pregateasca de inmormantare.Epoca easy money pentru ei se cam termina...

Articolul din ,,Curierul national" :

Problemele economice ale SUA determină americanii să renunţe la abonamentele TV prin cablu şi satelit, potrivit unei analize realizate pe baza rapoartelor financiare ale companiilor din acest domeniu, de către Associated Press, citată de USA Today.
n 2010, această industrie a nregistrat o scădere mică a numărului de abonaţi, nsă acest trend a prins contur anul acesta: un număr record de americani a renunţat, n 2011, la aceste servicii.
Cauza principală pare să fie rata mare a şomajului sau problemele din piaţa imobiliară, care au determinat mulţi tineri americani să nu şi mai cumpere locuinţe şi, prin urmare, să nu şi mai facă abonamente pentru cablu TV.

Filmele şi emisiunile pe Internet sunt mai ieftine

nsă este de asemenea posibil ca americanii să renunţe la cablu n favoarea programelor şi a filmelor pe Internet, care sunt mult mai ieftine.
O asemenea provocare ameninţă de mai mult timp industria. n cazul n care motivul renunţării la cablu este reprezentat de migrarea către Internet, telespectatorii se pot aştepta la intensificarea restricţiilor pentru filmele şi programele TV online, companiile de televiziune şi producătoare de filme ncercnd să se asigure că sunt plătite pentru ceea ce produc.
Potrivit datelor AP, opt din cele mai mari nouă companii care fac abonamente TV au pierdut, n perioada aprilie-iunie 2011, 195.700 de utilizatori.
Acesta este primul trimestru n care grupul de companii, care deţine 70% din această piaţă, a pierdut abonaţi. Grupul include, de asemenea, şi cele mai mari patru companii de cablu care au pierdut abonaţi ncepnd cu acum cţiva ani.
Alte companii care fac parte din grup sunt operatorii de telefonie Verizon şi AT&T, precum şi companiile de difuzare prin satelit DirecTV şi Dish Network.
Aceste patru companii "au furat" pnă acum clienţi de la companiile de cablu, cauzndu-le pierderi importante. n trimestrul al doilea, companiile de telefonie au continuat să şi majoreze numărul de abonaţi pe acest segment, n timp ce DirecTV şi Dish Network au avut rezultate negative, pentru prima dată n industria televiziunii prin satelit din Statele Unite.
Analiza Associated Press nu cuprinde rezultatele Cox Communications, a treia mare companie din cablu, şi exclude mai multe dintre companiile mici. Cox Communications este o companie privată şi nu face public numărul de abonaţi.

Industria a pierdut 380.000 de abonaţi n T2

Craig Moffett, analist n cadrul Sanford Bernstein, estimează că această industrie a pierdut per total 380.000 de abonaţi, n al doilea trimestru din acest an, adică unul din fiecare 300 de americani care deţin o locuinţă a renunţat la abonamentul la cablu. Comparativ cu trimestrul precedent, scăderea a fost de două ori mai mare.
Ian Olgeirson, din cadrul SNL Kagan, consideră că numărul persoanelor care au renunţat la cablu este mult mai mare, de 425.000- 450.000 abonaţi.
nsă, al doilea trimestru din an este mai mereu dificil pentru companiile din domeniu, n contextul n care studenţii renunţă la serviciile lor pe timpul verii. Anul trecut, creşterea a revenit n al patrulea trimestru. Dar dacă analizăm ultimele 12 luni, industria este destul de jos, potrivit lui Craig Moffett.

Industria este saturată

O altă problemă pe care o are această industrie este reprezentată de faptul că este saturată, n contextul n care oamenii care renunţă la cablu pentru că nu mai au un loc de muncă este mai mare dect cei care devin abonaţi noi şi care nu au mai avut cablu pnă acum.
Joe Clayton, preşedintele companiei Dish, a spus că industria "este ntr-o mare măsură saturată".
Alţi directori de companii au dat puţine indicaţii privind problemele industriei. Pentru cei mai mulţi dintre aceştia, scăderea industriei este mică şi niciunul nu crede că această scădere este cauzată de Internet.
Glenn Britt, preşedinte al Time Warner Cable, spune că efectul Internetului asupra abonaţilor de cablu este "foarte, foarte modest", de fapt att de mic nct nu poate fi măsurat.
Ian Olgeirson, analistul SNL Kagan, crede că oamenii care renunţă la televiziunea prin cablu fac parte, acum, dintr-un grup care poate fi greu observat, nsă el afirmă că acesta este un trend real şi reprezintă o mare provocare pentru industrie.
Unii analişti spun că tinerilor care nu sunt interesaţi de emisiuni live şi nici de sport le este mai uşor să stea fără cablu, iar site-urile precum Netflix.com şi Hulu.com sunt destul de des vizitate de aceştia.