Grupul Central European Media Enterprises (CME), care in Romania detine posturile din reteaua Pro, a inregistrat in prima jumatate a anului venituri nete de 422,4 milioane de dolari, cu 22% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a crescut cu 64%, pana la 76,9 ilioane de dolari. Potrivit rezultatelor anuntate miercuri, pentru operatiunea din Romania, veniturile nete au crescut de la 80,1 milioane de dolari in primul semestru din 2010 la 81,3 milioane de dolari in S1 2011 - cresterea cea mai mica in randul tarilor unde opereaza CME. Tot in Romania, OIBDA a scazut de la 15,2 milioane de dolari in S1 2010 la 12,7 milioane de dolari in S1 2011.

In trimestrul al doilea, veniturile nete inregistrate prin operatiunile TV din Romania au crescut la 47 milioane de dolari, de la 43,5 milioane de dolari in T2 2010.

La nivelul intregului grup, veniturile nete din activitati new media au crescut de la 4,9 milioane de dolari in S1 2010 la 7,2 milioane de dolari in S1 2011, in timp ce afacerile Media Pro Entertainment au crescut de la 66,3 milioane de dolari la 91,4 milioane de dolari, in conditiile unei cresteri considerabile in trimestrul al doilea (de la 38,3 milioane de dolari in T2 2010 la 51,2 milioane de dolari in T2 2011).


  • Cresterea rapida a diviziilor Media Pro Entertainment si New Media se numara printre motivele cresterii rezultatelor inregistrate de grup, dupa cum spune Adrian Sarbu, presedinte si CEO al CME, citat in comunicatul de presa. "Operatiunile noastre au avut o performanta mai buna decat pietele de publicitate, care in T2 s-au contractat cu 3%. Totusi, pe baza imbunatatirii continue a indicatorilor macroeconomici, estimam o tendinta de crestere pe toate pietele de publicitate TV in a doua jumatate a anului".

CME este prezent in Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Slovacia, Slovenia.

Ce arata, intre altele, rezultatele anuntate astazi:

  • Venituri nete in T2 2011: 249,6 milioane de dolari (fata de 201,7 milioane in T2 2010)
  • OIBDA - T2 2011: 62,6 milioane de dolari (fata de 46,1 milioane in T2 2010)
  • Venituri nete in Romania - T2 2011: 47 milioane de dolari (fata de 43,5 milioane in T2 2010)
  • OIBDA in Romania - T2 2011: 9,3 milioane de dolari (fata de 10,7 milioane in T2 2010)
  • Vezi mai multe detalii aici