Scade numarul abonatilor la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale
09.11.2010

Potrivit datelor preliminare colectate de ANCOM de la furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale a scăzut în prima jumătate a anului 2010 cu aproape 100.000, până la 5,73 milioane abonaţi, rata de penetrare la nivel de gospodării ajungând la 78,3% la 30 iunie 2010. De altfel, pentru prima dată, atât rata de penetrare pentru serviciile de tip DTH, cât şi rata de penetrare pentru serviciile de retransmisie prin intermediul reţelelor de cablu se află în scădere.

„Numărul total de abonaţi din Romania la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale prin intermediul platformelor DTH a scăzut în prima jumătate a anului 2010 la 2,26 milioane abonati, de la 2,33 milioane la sfârşitul anului 2009, fiind pentru prima data de la introducerea acestei tehnologii în România când se înregistrează o astfel de scădere”, a declarat presedintele ANCOM Cătălin Marinescu, prezent astăzi la cea de a 15-a ediţie a Convenţiei de Comunicaţii prin Cablu.

La jumătatea anului 2010, peste 2,6 milioane de abonaţi recepţionau programele audiovizuale în format digital, dintre care 0,35 milioane erau abonaţi ai reţelelor digitale de cablu (în creştere cu peste 10% faţă de sfârşitul anului 2009).

O creştere importantă, de aproximativ 17 ori, s-a înregistrat în cazul numărului de abonaţi prin intermediul tehnologiei IPTV, însă ponderea acestora în totalul numărului de abonaţi rămane în continuare la o valoare redusă, de doar 0,2%.

Cu această ocazie, preşedintele ANCOM a declarat că Autoritatea, în anul 2011, va defini o serie de parametri de calitate ce vor fi incluşi în contractele încheiate cu utilizatorii finali şi în condiţiile generale de furnizare a serviciului de programe media audiovizuale, după caz, în vederea protejării intereselor acestora în relaţia cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.

(Sursa: ANCOM)