​Panasonic a investit 30 milioane dolari in producatorul american de masini electrice Tesla la care acum detine 2% din actiuni, scrie Wall Street Journal. Tesla utilizeaza baterii de la mai multi producatori, insa a ales Panasonic ca furnizor preferential. Tesla vinde acum modelul Roadster care costa circa 100.000 de dolari si are o autonomie de 340 km, insa peste doi ani va lansa un sedan cu autonomie mai mare si pret de sub 60.000 dolari.

Producatorii auto au inceput sa se alieze cu diversi mari jucatori din piata electronicelor pe segmentul bateriilor pentru masini electrice. Tesla produce masini 100% electrice sport care au autonomie mult mai mare decat modele ce vor fi lansate de Renault, Nissan sau PSA Peugeot-Citroen, insa si pretul masinilor Tesla este mult mai mare.

Producatorii de electronice sunt multumiti sa se alieze cu constructori auto fiindca li se deschide o noua sursa de venit, iar companiilor din indsustria auto le convin astfel de aliante fiindca giganti precum Panasonic au experienta in productia bateriilor litiu-ion.

Si Toyota a investit in Tesla peste 50 milioane dolari, iar americanii le vor furniza niponilor tehnologie pentru o versiune electrica a SUV-ului RAV4.