Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Inimos din cale afara Expert
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    in my own mind
    Posts
    10,497
    Posts Thanks / Likes

    Default problema aeroterma Opel Vectra B

    Ma confrunt cu o problema. De o vreme aeroterma nu mai mergea decat in treapta a patra. Am desfacut ansamblul incepand cu stergaoare, filtru de polen si am ajuns la aeroterma. Intre circuitul electric propriu-zis si aeroterma este un mic subansamblu de rezistente bobinate pe un cadru de ceramica, cred, care am obsevat ca se incalzesc in timpul functionarii. Din cate am citit pe unele forumuri se poate face un strap din lita. Ei eu am facut un asemenea strap insa am folosit un surub mic. Exista oare pericolul supraincalzirii din cauza asta? Nu as vrea, Doamne fereste sa imi ia foc ceva pe acolo. Poate sunt cunoscatori sau patiti in asta. Multumesc anticipat!
    Oamenii se nasc si mor, fara ca macar sa aibe idee unde se afla cu adevarat si care e sensul existentei.

  2. #2
    FLEX-IBIL Expert
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Mall d'Ovax
    Posts
    5,275
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by skycleaner View Post
    Ma confrunt cu o problema. De o vreme aeroterma nu mai mergea decat in treapta a patra. Am desfacut ansamblul incepand cu stergaoare, filtru de polen si am ajuns la aeroterma. Intre circuitul electric propriu-zis si aeroterma este un mic subansamblu de rezistente bobinate pe un cadru de ceramica, cred, care am obsevat ca se incalzesc in timpul functionarii. Din cate am citit pe unele forumuri se poate face un strap din lita. Ei eu am facut un asemenea strap insa am folosit un surub mic. Exista oare pericolul supraincalzirii din cauza asta? Nu as vrea, Doamne fereste sa imi ia foc ceva pe acolo. Poate sunt cunoscatori sau patiti in asta. Multumesc anticipat!
    Pai, se incalzesc si in treapta a patra? Ar trebui numai in treptele inferioare. Sa caut o documentatie.
    LABOR OMNIA VINCIT IMPROBUS (lat.) munca stăruitoare învinge totul – Vergiliu, „Georgica”
    NON OMNIA POSSUMUS OMNES (lat.) nu toți putem toate – Vergiliu, „Bucolica”, VIII, 63.

    Pentru prost, umorul e o formă indivizibilă de insultă, e ceva care-l vizează personal. Umorul mușcă, înțeapă, provoacă, sfidează, și face toate astea involuntar, uitîndu-și mereu foloasele, așa cum procedează electricitatea. Bușcu dixit.

  3. #3
    Inimos din cale afara Expert
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    in my own mind
    Posts
    10,497
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Treapta a patra nu se incalzeste. Aia e pe direct. Celelalte trec prin rezistentele alea bobinate si reduc turatia aerotermei.
    Asta e ansamblul...
    Oamenii se nasc si mor, fara ca macar sa aibe idee unde se afla cu adevarat si care e sensul existentei.

  4. #4
    FLEX-IBIL Expert
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Mall d'Ovax
    Posts
    5,275
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Verifica siguranta termica. Aia cu sageata rosie din poza mea. Pune o sarma in paralel pe ea.

    LABOR OMNIA VINCIT IMPROBUS (lat.) munca stăruitoare învinge totul – Vergiliu, „Georgica”
    NON OMNIA POSSUMUS OMNES (lat.) nu toți putem toate – Vergiliu, „Bucolica”, VIII, 63.

    Pentru prost, umorul e o formă indivizibilă de insultă, e ceva care-l vizează personal. Umorul mușcă, înțeapă, provoacă, sfidează, și face toate astea involuntar, uitîndu-și mereu foloasele, așa cum procedează electricitatea. Bușcu dixit.

  5. #5
    ¨˜”°º member º°”˜¨ ®™ Expert
    Join Date
    Jan 1970
    Location
    Kronstadt
    Posts
    1,751
    Posts Thanks / Likes

    Exclamation re...

    Este vorba de un "variator de tensiune" nu am gasit exact cuvantul potrivit , cu ajutorul lui schimbi treptele de la ventilator .
    Incalzirea lui este normala si "arde" rau de tot , se afla in conductele de aer ca il ajuta sa se mai raceasca ...am aceesi problema la un peugeot si arata exact la fel ...treapta a doua nu merge si nu poate fi reparata ...schimbarea ajunge pe la 250 lei fara manopera.
    Deci : este normala temparatura mare in regim de functionare



  6. #6
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Mama Rasia
    Posts
    326
    Posts Thanks / Likes

    Default

    A mea de la VW arata aproximativ la fel si am avut acelasi defect...functiona doar treapta 4. Dute la un magazin de electronice si cere o siguranta termica(3-4 lei). Vezi ca pe siguranta e trecuta temperatura. La mine era de 240 grade, am gasit una de 226 si functioneaza fara probleme. Merge si cu o sarma dar nu-ti recomand,.. e posibil sa se incinga prea mult pe acolo si sa-ti topeasca cate ceva.

  7. #7
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Mama Rasia
    Posts
    326
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Poate la tine e altceva...la mine era doar siguranta termica la VW Caddy. Daca era sa schimb cu totul ma costa 150-200 lei...asa m-a costat 4 lei.

  8. #8
    Inimos din cale afara Expert
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    in my own mind
    Posts
    10,497
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Pana in acest moment vad ca merge cu strapul meu. Singurul defect e ca treapta 3= treapta 4 ca si turatie. Pana la vara cred ca o sa reusesc sa o schimb cu totul.
    Oamenii se nasc si mor, fara ca macar sa aibe idee unde se afla cu adevarat si care e sensul existentei.

  9. #9
    Junior Member Junior
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2
    Posts Thanks / Likes

    Default rezistenta

    Quote Originally Posted by skycleaner View Post
    Treapta a patra nu se incalzeste. Aia e pe direct. Celelalte trec prin rezistentele alea bobinate si reduc turatia aerotermei.
    Asta e ansamblul...
    Unde se afla siguranta?

  10. #10
    Junior Member Junior
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2
    Posts Thanks / Likes

    Default rezistenta

    Quote Originally Posted by danetzd View Post
    Este vorba de un "variator de tensiune" nu am gasit exact cuvantul potrivit , cu ajutorul lui schimbi treptele de la ventilator .
    Incalzirea lui este normala si "arde" rau de tot , se afla in conductele de aer ca il ajuta sa se mai raceasca ...am aceesi problema la un peugeot si arata exact la fel ...treapta a doua nu merge si nu poate fi reparata ...schimbarea ajunge pe la 250 lei fara manopera.
    Deci : este normala temparatura mare in regim de functionare
    Unde se afla mai exact rezistenta?

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top