Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17
  1. #1
    Junior Member Friend
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    20
    Posts Thanks / Likes

    Default Abonații firmelor de telefonie mobilă și cablu nu vor mai plăti taxa de reziliere

    Potrivit unui legi avizată astăzi de Camera Deputaților, clienții firmelor de telefonie mobilă și cablu nu vor mai plăti taxa de reziliere a contractelor, dacă aleg să renunțe la abonament nainte de termenul stabilit. Asociația Operatorilor Mobili din Romnia susține că unul dintre efectele negative ale acestei decizii ar putea fi reducerea sau chiar dispariția de pe piață a ofertelor de abonamente cu telefoane la prețuri reduse.

    UPDATE Reacția Asociaţiei Operatorilor Mobili din Romnia


    Senatorii, susținuți de Agenția pentru Protecția Consumatorilor, au elaborat o lege care va elimina taxa de reziliere a contractelor de telefonie mobilă și internet. Mai precis, textul legii prevede că abonații pot renunța unilateral la contractul ncheiat cu un operator, chiar nainte de termenul prevăzut n act. Prin această lege este interzisă taxa de reziliere, de exemplu, dacă faceți un contract cu un operator de internet pe doi ani și după o lună sau două modemul nu funcționează puteți să renunțati la acel contract fără să mai plăți contravaloarea lunilor pnă la ncheierea abonamentului sau o eventuală taxă, arată senatorul Iulian Urban, inițiatorul acestei legi. El spune că scopul acestei legi este să-i protejeze pe consumatori de eventualele abuzuri - taxe de reziliere uriașe, prevăzute n contractele ncheiate cu operatorii

    Proiectul, inițiat n toamna anului trecut, a fost avizat astăzi de Camera Deputaților, care este cameră decizională. Astăzi a fost avizat de Camera Deputaților și a fost naintat spre promulgare Președintelui, n cteva zile urmnd să fie publicat n Monitorul Oficial, arată Urban.

    Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ncheiate ntre comercianţi şi consumatori a fost avizat cu 250 de voturi pentru, unul mpotrivă și două abțineri.
    AOMR: Utilizatorii vor fi cei afectați

    Asociația Operatorilor Mobili din Romnia consideră că unul dintre efectele negative posibile ale acestei decizii ar putea fi reducerea dramatică sau chiar dispariția de pe piață a ofertelor de abonamente insotite de telefoane la prețuri reduse. "Deși n aparență proiectul este prezentat a conferi consumatorilor unele avantaje, n realitate este posibil ca aceasta măsură să afecteze n mod negativ interesele utilizatorilor finali", se arată n comunicatul asociației.
    n ceea ce privește internet providerii, reprezentanții acestora spun că ei vor fi mai puțin afectați pentru că operatorii de internet mai mici nu pretindeau astfel de clauze, mai precis o taxă de rezilierea contractelor. "Problema este atunci cnd serviciul de internet este asociat cu un altul (n.red. cablu, telefonie), atunci apar acele taxe de reziliere nainte de termenul prevăzut n contract, n general, nsă, vorbim de companii mici, piața de profil fiind una mai liberă", arată Gheorghe Șerban, președintele executiv al Asociației Naționale a Internet Service Providerilor din Romnia (ANISP). El spune că, la nivelul ntregi țări, există peste 2.000 de firme care oferă servicii de internet, dintre care doar 40-50 sunt operatori cu o anumită "semnificație" la nivel regional.

    http://www.cdep.ro/proiecte/2009/600/20/9/se629.pdf

  2. #2
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    May 2003
    Location
    Undeva in Muntii Alpi....
    Posts
    1,163
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Eu am problema mare de tot cu cea mai de kakat companie din Romania: ROMTELECOM .

    In noiembrie 2007 am facut un contract de furnizare de internet pentru firma mea, contract business pe 2 ani de zile . Eu aveam firma ce oferea servicii de internet . In august 2008 am modificat contractul dupa mari certuri la alt pret, dar tot pe 2 ani, adik sa expire in august 2010 , totul in baza unui act aditional la contract . Cel care s-a ocupat de noi si persoana de contact permanent a fost din partea Romtelecom unul vai de capul lui pe nume Teodorescu Calin,, un castor venit de la Radiocom, astea sunt datele lui:

    Calin Teodorescu
    National Account Manager
    Departament Date&Internet Servicii Nationale
    Divizia Relatii Comerciale Nationale
    Directia Servicii Operatori
    tel: 021.400.50.87
    fax: 021.400.50.84
    mobil: 0766.502.012


    In 21.11.2009 le-am facut notificare ca vreau sa reziliez contractul de la 1 ianuarie ca vindem reteaua si nu mai avem operatiuni de internet, bineinteles aceasta notificare am facut-o pe mail cat si in scris si i-am predat-o acestui Teodorescu Calin .

    In 30.12.2009 ei(de fapt Teodorescu Calin) ne raspund astfel: Ca ei sunt de acord cu rezilierea acestui contract dar sa le facem dovezi clare pana pe 15.01.2010 iar a doua zi pe 31.12.2009 ne-au taiat internetul, deci nici macar ceva cu o saptamana inainte, eu eram la munte la Ranca unde nici internet nu aveam, ei notoficarea au trimis-o pe email . Normal trecerea pe netul cumparatorului trebuia sa se faca cand primeam raspunsul de la Romtelecom, nici nu am apucat sa facem nici o trecere nimic, ne-au luat din scurt. Asa ca pe 31.12.2009 la pranz nici net nu mai aveam, clientii urlau, ei trebuiau sa taie netul la ora 00:00 pe 01.01.2010 . Si a trebuit sa facem circ cu ei sa ne mai dea 1 saptamana de internet(pe care am platit-o) ca sa putem face trecerea pe netul viitorului cumparator ca asa se face inainte de vanzarea unei retele .

    Ca paranteza, intr-o discutie telefonica avuta cu Teodorescu Calin, la inceputul lui ianuarie cand am revenit de la Ranca si am putut sa citesc emailul de la el privind acceptarea rezilierii mi-a zis ca el vrea ca dovada sa ne scoatem ca operator de la ANCOM(ceea ce era imposibil pe perioada trecerii retelei de la un proprietar la altul si aceasta perioada dureaza de regula cateva luni ).

    In fine, s-a facut trecerea pe netul viitorului cumparator, iar contractul de vanzare l-am semnat incepand cu data de 01.02.2010 si am uitat sa le dau celor de la Romtelecom dovada aceasta, am zis ca le dau la 01.05.2010 cand facem trecerea total catre noul proprietar dupa auditul final si atunci ne si scoatem ca operator de la ANCOM .

    Inainte de Paste cu cateva zile primim notificare de la Romtelecom ca avem sa le dam 25000 de RON despagubiri pentru rezilierea contractului .

    Le-am trimis dovezi ca am vandut reteaua, inclusiv o notoficare din partea viitorului cumparator ca a cumparat reteaua, plus copii dupa prima si ultima pagina din contractul de vanzare-cumparare a retelei , toate acestea i le-am trimis lui Teodorescu Calin, care ne-a zis ca oricum problema cu noi nu mai e la ei la comercial ca chipurile s-a mutat la departamentul juridic si ca nu prea mai avem sanse sa nu platim acei bani chiar daca am trimis aceste dovezi prinvind vanzarea retelei .


    In 21.05.2010 avocata noastra a facut o cerere catre Romtelecom (cererea 16840/21.05.2009) catre Jelescu Bogdan, n calitate de Manager Relaţii cu Operatorii al Romtelecom , el fiind cel care semnase somatia , la aceasta cerere atasand si factura de 25000 de RON in original pentru stornare .

    Peste 2 saptamani primim din nou somatie din partea Romtelecom de la departamentul de creante si le spun ca avem aceasta cerere depusa si dupa ce primim raspunsul oficial la ea vom vedea ce va fi, cei de la creante zic OK .

    Peste cateva zile primesc pe mail de la Romtelecom din nou somatie de plata, de la acelasi Teodorescu Calin. Il sun si ii zic ca asteptam raspunsul oficial la cererea catre Jelescu Bogdan, la care el ne zice ca raspunsul la acea cerere nu va mai veni si ca raspunsul este aceasta somatie trimisa pe mail, la care eu nu am mai suportat si l-am injurat in toate felurile posibile pe acest functionar de 3 lei si rau intentionat al Romtelecom .


    Intrebarea mea este, daca aceasta lege ma poate scapa de aceasta problema cu Romtelecom sau daca exista alta cale de a rezolva aceasta problema cu Romtelecom, pentru ca suma de 6000 de euro pretinsa de la Romtelecom de la noi mi se pare enorma.


    Toate cele bune !

    P.S.: NU MAI LUCRATI ACEST JEG DE COMPANIE, SUNT DE TOT RAHATUL, SEVICIILE SUNT BUNE CA SI CALITATE, DAR DACA AI PROBLEMA CU EI SUNT DE TOT RAHATUL, SE COMPORTA CA O ORGANIZATIE CRIMINALA .
    @Serpiko

    Anunturi AUTO site de anunturi auto gratuite

  3. #3
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Brasov
    Posts
    343
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by serpiko View Post
    Eu am problema mare de tot cu cea mai de kakat companie din Romania: ROMTELECOM .

    In noiembrie 2007 am facut un contract de furnizare de internet pentru firma mea, contract business pe 2 ani de zile . Eu aveam firma ce oferea servicii de internet . In august 2008 am modificat contractul dupa mari certuri la alt pret, dar tot pe 2 ani, adik sa expire in august 2010 , totul in baza unui act aditional la contract . Cel care s-a ocupat de noi si persoana de contact permanent a fost din partea Romtelecom unul vai de capul lui pe nume Teodorescu Calin,, un castor venit de la Radiocom, astea sunt datele lui:

    Calin Teodorescu
    National Account Manager
    Departament Date&Internet Servicii Nationale
    Divizia Relatii Comerciale Nationale
    Directia Servicii Operatori
    tel: 021.400.50.87
    fax: 021.400.50.84
    mobil: 0766.502.012


    In 21.11.2009 le-am facut notificare ca vreau sa reziliez contractul de la 1 ianuarie ca vindem reteaua si nu mai avem operatiuni de internet, bineinteles aceasta notificare am facut-o pe mail cat si in scris si i-am predat-o acestui Teodorescu Calin .

    In 30.12.2009 ei(de fapt Teodorescu Calin) ne raspund astfel: Ca ei sunt de acord cu rezilierea acestui contract dar sa le facem dovezi clare pana pe 15.01.2010 iar a doua zi pe 31.12.2009 ne-au taiat internetul, deci nici macar ceva cu o saptamana inainte, eu eram la munte la Ranca unde nici internet nu aveam, ei notoficarea au trimis-o pe email . Normal trecerea pe netul cumparatorului trebuia sa se faca cand primeam raspunsul de la Romtelecom, nici nu am apucat sa facem nici o trecere nimic, ne-au luat din scurt. Asa ca pe 31.12.2009 la pranz nici net nu mai aveam, clientii urlau, ei trebuiau sa taie netul la ora 00:00 pe 01.01.2010 . Si a trebuit sa facem circ cu ei sa ne mai dea 1 saptamana de internet(pe care am platit-o) ca sa putem face trecerea pe netul viitorului cumparator ca asa se face inainte de vanzarea unei retele .

    Ca paranteza, intr-o discutie telefonica avuta cu Teodorescu Calin, la inceputul lui ianuarie cand am revenit de la Ranca si am putut sa citesc emailul de la el privind acceptarea rezilierii mi-a zis ca el vrea ca dovada sa ne scoatem ca operator de la ANCOM(ceea ce era imposibil pe perioada trecerii retelei de la un proprietar la altul si aceasta perioada dureaza de regula cateva luni ).

    In fine, s-a facut trecerea pe netul viitorului cumparator, iar contractul de vanzare l-am semnat incepand cu data de 01.02.2010 si am uitat sa le dau celor de la Romtelecom dovada aceasta, am zis ca le dau la 01.05.2010 cand facem trecerea total catre noul proprietar dupa auditul final si atunci ne si scoatem ca operator de la ANCOM .

    Inainte de Paste cu cateva zile primim notificare de la Romtelecom ca avem sa le dam 25000 de RON despagubiri pentru rezilierea contractului .

    Le-am trimis dovezi ca am vandut reteaua, inclusiv o notoficare din partea viitorului cumparator ca a cumparat reteaua, plus copii dupa prima si ultima pagina din contractul de vanzare-cumparare a retelei , toate acestea i le-am trimis lui Teodorescu Calin, care ne-a zis ca oricum problema cu noi nu mai e la ei la comercial ca chipurile s-a mutat la departamentul juridic si ca nu prea mai avem sanse sa nu platim acei bani chiar daca am trimis aceste dovezi prinvind vanzarea retelei .


    In 21.05.2010 avocata noastra a facut o cerere catre Romtelecom (cererea 16840/21.05.2009) catre Jelescu Bogdan, n calitate de Manager Relaţii cu Operatorii al Romtelecom , el fiind cel care semnase somatia , la aceasta cerere atasand si factura de 25000 de RON in original pentru stornare .

    Peste 2 saptamani primim din nou somatie din partea Romtelecom de la departamentul de creante si le spun ca avem aceasta cerere depusa si dupa ce primim raspunsul oficial la ea vom vedea ce va fi, cei de la creante zic OK .

    Peste cateva zile primesc pe mail de la Romtelecom din nou somatie de plata, de la acelasi Teodorescu Calin. Il sun si ii zic ca asteptam raspunsul oficial la cererea catre Jelescu Bogdan, la care el ne zice ca raspunsul la acea cerere nu va mai veni si ca raspunsul este aceasta somatie trimisa pe mail, la care eu nu am mai suportat si l-am injurat in toate felurile posibile pe acest functionar de 3 lei si rau intentionat al Romtelecom .


    Intrebarea mea este, daca aceasta lege ma poate scapa de aceasta problema cu Romtelecom sau daca exista alta cale de a rezolva aceasta problema cu Romtelecom, pentru ca suma de 6000 de euro pretinsa de la Romtelecom de la noi mi se pare enorma.


    Toate cele bune !

    P.S.: NU MAI LUCRATI ACEST JEG DE COMPANIE, SUNT DE TOT RAHATUL, SEVICIILE SUNT BUNE CA SI CALITATE, DAR DACA AI PROBLEMA CU EI SUNT DE TOT RAHATUL, SE COMPORTA CA O ORGANIZATIE CRIMINALA .

    Cica servicii de calitate, ai zis-o si pe asta . Eu am internet de 6Mb si abia iau la download 500kb/s amarati. Asta numesti tu calitate Plus ca pretul unui abonament e dublu fata de RDS, unde la RDS prinzi viteze de peste 1-2 Mb/s. Si eu am o sila de RTC, dar n-ai ce sa le faci, norocul lor cu Dolce ce au mai prins clienti, atfel se luau de mana cu Boom acum, mai sigur ca orice. La tine nu stiu daca te ajuta legea asta la ceva fiindca ai facut reziliera mai demult, nu in timpul legii. Dar de ce nu te-ai dus la OPC, am avut si eu in trecut aproximativ niste situatii ca ale tale cu niste contracte. cu OPC-ul in cateva zile erau rezolvate problemele.
    Last edited by ionut_m_bv; 25th June 2010 at 17:19.
    Numai bine ! @ Ionut_m_bv

  4. #4
    Non Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Cluj-Napoca
    Posts
    185
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by ionut_m_bv View Post
    Cica servicii de calitate, ai zis-o si pe asta . Eu am internet de 6Mb si abia iau la download 500kb/s amarati. Asta numesti tu calitate Plus ca pretul unui abonament e dublu fata de RDS, unde la RDS prinzi viteze de peste 1-2 Mb/s. Si eu am o sila de RTC, dar n-ai ce sa le faci, norocul lor cu Dolce ce au mai prins clienti, atfel se luau de mana cu Boom acum, mai sigur ca orice. La tine nu stiu daca te ajuta legea asta la ceva fiindca ai facut reziliera mai demult, nu in timpul legii. Dar de ce nu te-ai dus la OPC, am avut si eu in trecut aproximativ niste situatii ca ale tale cu niste contracte. cu OPC-ul in cateva zile erau rezolvate problemele.
    6 mbits/s = 768 kilobytes/s, deci daca tu faci download cu 500 kilobytes/s atunci e bine, e aproape de maximul oferit. (Atat ai platit atat primesti.)
    OPC nu are competenta asupra litigiilor intre persoane juridice, orice astfel de litigiu se rezolva doar in instanta.

  5. #5
    Junior Member Teacher
    Join Date
    Jan 1970
    Posts
    488
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Corect, socoteala e buna.Dar la mine e tocmai pe dos.Am platit 2 M,cel mai amarat net,dar am luat si un receptor de tv.Daca ma uit pe programe SD, am 7,5 M banda,downloadul fiind pe la 650 k/s, daca ma uit pe HD, am 4,5 M banda.Pretul e de 3,3 E pe luna ftva.Deci la mine e f bine.Conexiunea e adsl, nu vdsl.Luni ma duc sa iau un modem vdsl si sunt curios care o sa fie viteza.La rds faceam download la 4-5 M/s si upload la 1M/s.Dar sa stiti ca am avut mult mai multe intreruperi la rds decat la romtelecom.Toti au problemele lor, nici un provider nu e perfect.Cine e dependent de net 100%, trebuie sa mai aiba un backup.

  6. #6
    Junior Member Teacher
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    bacau
    Posts
    180
    Posts Thanks / Likes

    Default

    s-a publicat ceva in monitorul oficial,stie cineva?am si eu o mizerie de ab vodafone,facuta de ai mei si vreau sa renunt pt ca au cam fost pacaliti.

  7. #7
    Gold Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2004
    Location
    bucharest
    Posts
    3,460
    Posts Thanks / Likes

    Default

    de aproximativ o sapatamana este intrata in vigoare. deci poti renunta linistit, fara penalizari sau altele...

  8. #8
    Junior Member Junior
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jul 2010
    Posts
    1
    Posts Thanks / Likes

    Default romtelecom

    am semnat un contract cu romtelecom cablu tv pentru cablu pentru 2 ani cu perioada de testare de vreo 30 zile si daca nu imi convine scrie acolo ca pot renunta fara sa platesc despagubiri
    faza e ca nu au venit inca sa imi instaleze (in max 21 zile cica, au trecut 6)
    daca as renunta de acu la contract ce daune as plati?
    cand o venit cu contractu mi-a zis ca pot renunta pana la trecerea celor 30 zile oricand


    incetare prematura:
    contravaloarea lunilor gratuite de care a beneficiat clientul(nu am beneficiat de nimic, corect cred ca era "de care va beneficia clientul" pt cazu meu ca sa platesc ceva)
    -contravaloarea tarifelor de instalare prezentate la punctul 7(taxa tv: 40 ron, discount 100 r) calculate in functie de abonamentul selectat(22 ron lunar)

  9. #9
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    149
    Posts Thanks / Likes

    Default contract

    Eu am un contract cu Zapp pentru net si tf. mobil ,pot rezilia contractul care expira in ian. 2011? Mersi

  10. #10
    Member Mentor
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Targu Jiu
    Posts
    532
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by scary View Post
    de aproximativ o sapatamana este intrata in vigoare. deci poti renunta linistit, fara penalizari sau altele...
    Ok! Ai idee daca e publicata undeva?
    Merci!

  11. #11
    Gold Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2004
    Location
    bucharest
    Posts
    3,460
    Posts Thanks / Likes

    Default

    este publicata in monitorul oficial. dar, bineinteles este cu "probleme"


    se pot rezilia conform noii legi numai contractelele care se incheie dupa aprobarea legii, si nu inainte.

    deci, daca ai incheiat un contract acum un an de zile cand legea nu era votata, nu poti beneficia de a nu mai plati taxa de reziliere.

  12. #12
    Long Member Expert
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    linga bulgaria
    Posts
    4,313
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by elisav View Post
    Eu am un contract cu Zapp pentru net si tf. mobil ,pot rezilia contractul care expira in ian. 2011? Mersi
    tu potzi sa-l reziliezi fara probleme.l-am reziliat eu imediat dupa ce i-a cumparat cosmote

  13. #13
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2009
    Location
    turnu magurele
    Posts
    127
    Posts Thanks / Likes

    Default

    deja au inceput sa se sperie ca isi pierd abonati
    aveam un contract cu rtc de net care expira in 2011 in noiembrie si plateam exagerat de mult ca asa am prins oferta cand am facut abonamentul
    aseara am sunat laa ei si am spus ca vreau sa reziliez contractu din cauza pretului mare care il platesc
    imediat gagica de la telefon mia facut o oerta de scadere de pret
    inainte aveam un pret de 7.9 euro fara tva acum am 2.7 euro fara tva

  14. #14
    Member Mentor
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Targu Jiu
    Posts
    532
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Quote Originally Posted by scary View Post
    este publicata in monitorul oficial. dar, bineinteles este cu "probleme"


    se pot rezilia conform noii legi numai contractelele care se incheie dupa aprobarea legii, si nu inainte.

    deci, daca ai incheiat un contract acum un an de zile cand legea nu era votata, nu poti beneficia de a nu mai plati taxa de reziliere.
    Nu cred! Atunci cand apare o lege noua contractele se supun noii legi. La fel e peste tot. Rezilierea se face acum! Acum e o alta lege. Simplu! Conditiile contractuale sunt deci ilegale....conform noii legi.
    Merci de info.

  15. #15
    Om ... cu farfurie ! Expert
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Undeva in Oltenia ... de sub munte !HOREZU!
    Posts
    1,301
    Posts Thanks / Likes

    Post

    Conform celor explicate pe http://dailybusiness.ro/stiri-it-c/o...atorilor-44879 nu este chiar asa .Cei ce beneficiaza de abonamente pe baza de oferte (minute gratuite , telefoane la preturi promo ) nu se pot prevala de aceasta modificare a legii . Asa ca numai cei care beneficiaza de abonamente obisnuite ... pot opta la o reziliere in secunda doi

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top