Dacă Renault a decis să treacă direct la maşinile electrice, Dacia ar putea să treacă întâi cu modelul Hamster prin etapa maşinilor hibride, aşa cum mari producători precum Toyota sau General Motors o fac.



Pregatita de testare
Cantitatea limitată de combustibil convenţional va duce în viitor cu siguranţa la un singur tip de autovehicule: cele electrice. Renault a considerat că este important să atace acest segment încă de la început, urmând să lanseze alături de Nissan Leaf (care se dovedeşte deja un succes comercial), alte 3 modele electrice în următorii ani. Alţi producători, au decis că este mai bine, momentan, să adopteze soluţia hibridă, montând un motor electric în paralel cu unul convenţional.

Iar soluţia aceasta o găsim şi la Dacia Hamster, un model 4x4, altul decât Duster, realizat pe caroseria unui Sandero Stepway. Pozele apărute pe Daciaclub.ro nu vin cu informaţii adiţionale, însă putem remarca din ele câteva modificări importante faţă de modelul de clasă mică de serie produs la Mioveni. Din punct de vedere estetic remarcăm grila faţă vopsită şi sigla Dacia hibrid, plus stickerele care ne aduc aminte de transmisia 4x4 şi cele care parcă prelungesc stopurile spate.



Modificarile la puntea spate
Sub caroserie ne dăm seama şi de soluţia tehnică aleasă: puntea spate a fost modificată pentru a permite montarea unui motor electric ce pune în mişcare roţile din spate. Astfel, maşina poate deveni 4x4 în orice moment. Mai multe detalii despre modelul Dacia Hamster din poze nu vă putem oferi momentan, detaliile fiind foarte puţine. Nu ştim însă dacă modelul din poze este unul oficial, unul cu un suport oficial sau doar un proiect al unor pasionaţi. Cu toate acestea, sistemul nu este unul în premieră, fiind regăsit într-o configuraţie asemănătoare şi pe Dacia Grand Sandero.

Cu toate acestea, cu o soluţie tehnică simplă, Dacia ar putea intra în selectul club al maşinilor electrice hibride şi la un preţ redus, ar putea să dea, din nou, lovitura.


http://www.promotor.ro/hobby-concept...ibrida-6389391