Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Silver Member Expert
    Join Date
    May 2008
    Posts
    2,234
    Posts Thanks / Likes

    Default Detectoarele de radar aprilie 2010

    DETECTOARELE DE RADAR
    APRILIE 2010






    Scurt sumar
    1. Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA IN CONTINUARE

    a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de TOATE
    detectoarele existente pe piata – Cobra, Whistler, Beltronics
    b. frecventa
    de functionare a aparatelor radar A RAMAS ACEEASI – banda K

    2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania,
    a. De 3 ori mai multe radare – 770 masini cu radar:
    i. 250 modelul vechi Python II si
    ii. 520 modelul nou Autovision BEE III


    3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
    a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
    b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
    c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.


    4. Concluzie!:
    a. Cumparati–va un detector de radar
    b. Nu mergeti in capul coloanei de masini!

    Detaliile studiului Tehnic

    Ce echipamente radar are Politia in dotare?

    Radare model vechi – model Python II
    – Functioneaza in banda K
    – Zoom optic al camerei video 18x
    – Mediu de inregistrare: caseta VHS
    – Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
    – Moduri de functionare:
    - sunt folosite in modul automat
    emisie continua
    complet detectabile
    riscuri minime de amenzi

    - sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III

    Radare model nou – model AutoVision BEE III
    – Functioneaza in banda K
    – Zoom optic al camerei video 26x
    – Mediu de inregistrare: digital, HDD
    – Pozitionare GPS
    – Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
    – Mod de functionare:
    - Moduri de lucru
    Radar in mod automat – emisie continua – complet detectabil – riscuri minime de amenzi:
    • Aparatul radar permanent pornit – antena radarului emite continuu semnal in banda K – PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics)
    • camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
    • la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD
    • acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).

    - Radar in mod manual/stand by – detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul NU este cap de coloana:
    • camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
    • declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care PARE a circula cu viteza ridicata.
    - Aparatul radar va inregistra automat imaginile
    - Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru
    evitarea unei amenzi.
    - Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire.
    • Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.


    Nebuloase si auzite pe internet si ziare
    Intrebari/afirmatii frecvente
    1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
    a. FALS! Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA, iar radarele din Romania sunt
    detectate in banda K

    2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
    a. Sa ai un detector de radar
    b. Sa NU fi singur pe sosea

    3. Radarele noi au modul POP?
    a. Radarele din Romania NU au modul POP!
    b. Vezi la glosar ce inseamna modul POP

    4.
    Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
    a. Modul POP nu este folosit!
    b. Modul POP este inutil detectorului tau!
    c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
    d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!

    5. Radarele noi au modul PULSE?
    a. Noile radare NU au modul PULSE!
    b. Vezi la glosar ce inseamna si ce face modul PULSE

    6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
    a. Modul PULSE nu este folosit!
    b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
    c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!

    Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?

    Radarele emit microunde electromagnetice şi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor față de antena. – mai multe detalii pe – http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR
    Radarele sunt puse, in mod normal, in zonele periculoase pentru traficul rutier.

    Cum functioneaza un detector de radar?

    Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.

    Cum sa.mi aleg un detector de radar bun?
    Discutati cu un reprezentant de vanzari pentru a va explica si exemplifica fiecare beneficiu al produsului.
    Calitatea produsului este de cele mai multe ori oglindita in pretul produsului.


    Functii importante pentru un detector

    1. Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
    2. Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
    3. Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre
    Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false.
    ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
    4. Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la
    avertizarea soferului


    Recomandari in folosirea unui detector

    1. Citirea manualului de utilizare
    2. Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru
    acomodarea cu semnalele detectorului de radar
    3. Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui
    radar cu functia „Instant ON”, masina din capul coloanei este cea mai expusa.

    GLOSAR
    1. Modul POP
    a. Un mod imprecis de stabilire a vitezei unui vehicul in trafic care foloseste pulsuri de scurta durata. Folosind puteri scazute ale antenei radarului se determina o viteza aproximativa a vehiculului. Daca viteza masurata in acest mod este mai mare decat limita legala, operatorul poate declansa manual aparatul radar, la putere maxima, pentru o masurare exacta a vitezei autovehiculului.
    b. Radarele din Romania NU au modul POP!

    2. Modul PULSE
    a. Un mod caracterizat de emisia in pulsuri de foarte scurta durata si de intensitate mare, folosit de radarele din generatiile mai noi. Poate masura cu precizie viteza.
    b. Radarele din Romania NU au modul PULSE!

    3. Modul „Instant ON”
    a. Capacitatea aparatului radar de a porni antena si a detecta instantaneu viteza unui vehicul in trafic.
    b. Necesita activarea manuala de catre un operator de radar si aproximarea vizuala a vitezei unui autovehicul vizat

    4. Focalizare
    a. Stabilirea unei zone, la o anumita distanta fata de aparatul radar, in care se va
    masura viteza autovehiculelor.
    C.C.

  2. #2
    Member Mentor
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    is not available
    Posts
    616
    Posts Thanks / Likes

    Default

    tnx pentru info.
    Am detectat si eu un radar din acesta nou de pe la 50-60 m inainte, probabil atunci l-au activat (erau in teste inca cand s-a intamplat).
    _________________________
    50 %



  3. #3
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 1970
    Posts
    430
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Eu am cumparat un detector VALENTINE 1, foarte sensibil, iar in plus este singurul de pe piata care localizeaza radarul, are toate benzile, dar este detectabil cam de pe la 100m de noile generatii de RDD (radar detector detector) tip Spectre IV. VALENTINE 1 simte un radar, daca are vizibilitate buna, cam de pe la 3.5 - 4 km.

    Singurul concurent cu o sensibilitate asemanatoare este RedLine de la Beltronics, dar acesta nu are banda Ku si nu are sageti de localizare a radarului, in schimb este nedetectabil de toate RDD care exista pe piata acum.

    Dar cum la noi radarele inca nu sant interzise prin lege nici echipamentele tip RDD nu se folosesc.


    Referitor la noile radare, cam asta este ceea ce am inteles dupa vreo cateva zile de cautari pe internet:

    - echipamentul este BEE III produs de MPH Industries care este integrat intr-un sistem AutoVision compus din camera video, GPS si partea de inregistrare, firma este Traffic Safety Systems Limited

    - functia POP poate fi folosita, dar nu toti o folosesc, deci nu va bazati pe ceea ce spun ei ca este dezactivata

    - modul POP nu se foloseste pentru a da o amenda dar se poate folosii pentru a estima viteza masinii iar daca aceasta este peste limita admisa se trece in modul INSTANT-ON iar apoi in CONSTANT-ON

    - trecerea radarului din modul INSTANT-ON in CONSTANT-ON dureaza cam 2-3 secunde, timp in care, daca ai un detector radar performant si nu ai depasit viteza legala cu mai mult de 10-20 km/h, teoretic ai putea frana si sa scapi de amenda.

    - pentru o masurare exacta a vitezei radarul trebuie sa fie in modul CONSTANT-ON

    - de asemenea radarul poate functiona doar in modul INSTANT-ON (ca un fel de POP) pentru a face estimari de viteza, fara a trece in CONSTANT-ON iar trecerea se face doar daca viteza este peste cea admisa

    - atat modul POP cat si modul INSTANT-ON functioneaza in impulsuri, POP -> 60ms iar INSTANT-ON -> 150ms

    - marea problema cu detectoarele mai slabe este ca nu pot detecta in timp util sau deloc aceste trenuri de impulsuri.

    Sper ca aceste informatii sa va fie de folos

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top