Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, n cadrul şedinţei de pe 18 octombrie, să interzică şase spoturi publicitare la suplimente nutritive, toate difuzate exclusiv pe programul de televiziune OTV.

Acestea sunt Modifinal Forte, Mumio, Biovital, Yong Kang, Tianli, Ego şi Equilibrium.

Spotul pentru Modifinal Forte a fost interzis pentru că pretindea că acest produs atenuează efectele fumatului şi reduce la minim daunele produse de ţigări, n timp ce Mumio era recomandat, n clipul publicitar, oamenilor care suferă de boli digestive.

Spotul pentru Biovital a fost, de asemenea, oprit, pentru că conţinea afirmaţia că acest produs are efect antitumoral.

n ceea ce priveşte spoturile pentru Yong Kang, Tianli şi Ego, acestea promiteau o mbunătăţire a vieţii sexuale şi a potenţei masculine.

De asemenea, toate spoturile oprite de CNA arătau că produsele promovate snt 100 la sută naturale, unele conţinnd, la sfrşit, avertizarea impusă de CNA pentru produsele medicamentuase.

n aceeaşi şedinţă, CNA a interzis şi spotul pentru suplimentul nutritiv OsUnit, difuzat pe toate posturile de televiziune. Spotul precizează că acest produs previne şi tratează osteoporoza, fapt ce contravine Deciziei CNA cu privire la publicitate şi teleshopping, potrivit căreia spoturile la suplimente nutritive nu pot promova acţiuni terapeutice.