Francezii de la Caradisiac au pus mana pe documentele interne prin care Renault isi instruieste angajatii din reteaua franceza sa faca fata unei discutii in contradictoriu cu eventualii clienti care si-ar dori noul Megane RS, dar inca ezita cu gandul la concurenta hot-hatch-ului francez. In pliantele pe care le-au primit, oamenii de vanzari ai celor de la Renault sunt pusi in tema cu avantajele si dezavantajele lui Megane RS in fata concurentei si cu raspunsurile la absolut toate intrebarile pe care clientii le-ar putea ridica la fileu in momentul deciziei finale.
Documentele il pun pe Megane RS fata in fata cu noile Focus RS, Mazda 3 MPS, Leon Cupra si VW Golf GTI, abordarea Renault servind ca informatie utila pentru toti cei care vor sa compare la nivel inalt optiunile pe care le au in segmentul hatch-urilor sportive. Practic, pliantele Renault Megane RS reprezinta o lista de defecte si de avantaje ale concurentei si o subliniere a elementelor prin care Megane RS iese in fata acestora.
MEGANE RS vs FOCUS RS
Desi in materie de performante si cifre Focus RS se anunta mai puternic (305 CP versus 250 CP), oamenii de vanzari Renault mizeaza pe cateva avantaje interesante ale modelului francez in comparatie cu cel produs de Ford. De exemplu, designul lui Focus RS este numit "prea apropiat de lumea tuningului" iar finisarile interioare sunt considerate "perfectibile". In acelasi timp, Megane este considerat un model care nu vine cu un "design gratuit", mizand pe linii curate si pe un interior in care asamblarile si materialele (piele si aluminiu) sunt de un inalt nivel calitativ. Focus RS este atacat, de asemenea, la capitolul consum si emisii de CO2 (care in Franta se traduc prin taxe de inmatriculare mai mari), dar si la capitole tehnice. Conform listei Renault, Focus RS pacatuieste in fata lui Megane RS prin cutia de viteze inexacta, prin puntea fata care deceptioneaza la acceleratie si prin lipsa unei optiuni aditionale in ceea ce priveste suspensiile. In fine, pentru ca nu pot sa atace comportamentul pe sosea, reprezentantii Renault ataca Focus RS la capitolul "comportament citadin", acolo unde modelul Ford este vazut mai slab decat Megane RS.
MEGANE RS vs MAZDA 3 MPS
Versiunea sportiva a noului Mazda 3 este considerata de catre oamenii Renault mai slaba decat Megane la capitolele consum si design, liniile modelului nipon fiind "prea clasice". Sunetul pe care evacuarea lui Mazda 3 MPS il emite la rulare este considerat un alt punct slab al modelului japonez, in timp ce nivelul finisajelor interioare este mult mai ridicat in cazul lui Megane RS. Pentru ca Mazda 3 MPS este deja dotata cu o lista bogata de optiuni la un pret atractiv, Renault contrataca printr-un "nivel complet de echipare inca de la baza gamei". Inginerii Renault au reusit chiar sa transforme cei 10 cai in plus pe care ii are Mazda 3 MPS intr-un avantaj pentru Megane RS, raportul masa/putere scotand in fata modelul francez.
MEGANE RS vs SEAT LEON CUPRA
Leon Cupra este considerat de oamenii de vanzari Renault un model care vine cu un look "too much", calitatea materialelor fiind considerata mai slaba decat in cazul lui Megane RS. Pe de alta parte, avantajele evidente ale lui Cupra sunt contraatacate de Renault prin elemente comparabile. De exemplu, comportamentul de drum sportiv recunoscut al lui Cupra este combatut de diferentialul cu alunecare limitata inclus intre optionalele lui Megane RS iar motorul de 2.0 litri TFSI cu injectie directa al lui Cupra este atacat cu un cuplu superior cu 40 Nm si cu o transmisie ceva mai supla.
MEGANE RS vs VOLKSWAGEN GOLF GTI
Adversarul clasic al lui Megane RS, Golf GTI, este pus si el in balanta de echipa de catre echipa de vanzari a francezilor. Daca designul lui GTI este considerat pe de o parte "sportiv si discret", dar pe de alta parte "excesiv de sobru si foarte putin evoluat in raport cu Golf 5", Megane este vazut din interior drept o masina al carei design este inspirat din Formula 1. Interiorul lui GTI este vazut ca fiind "frumos, cu scaune bine profilate si cu tapiterie cu alura sportiva", dar este considerat in acelasi timp "auster" si "cu instrumentar sarac". Megane RS dispune, in schimb, de monitor Renault Sport, de scaune Recaro si de "o ambianta tanara". La cpitolul elemente tehnice, Megane RS vine cu "o precizie diabolica a directiei" si cu "un raport favorabil al raportului calitate/pret" pentru a contracara "motorul excelent" si "comportamentul si confortul apreciabil al suspensiei".