Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Silver Member Expert
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Oradea
    Posts
    2,539
    Posts Thanks / Likes

    Default Trabantul se renaşte cu propulsie electrică

    Trabantul, maşina-simbol a Germaniei de Est, va renaşte, la aproape 20 de ani de cnd ultimul model produs, unul roz, a ieşit pe de poarta fabricii VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau din Saxonia, informează AFP. Mai mult, noul Trabant, denumit Trabant NT, va fi o maşină electrică. Consorţiul de companii germane care va produce noua versiune a maşinii va prezenta un prototip la Salonul Auto de la Frankfurt, din septembrie.

    n timp ce vechiul model era puţin fiabil, neatractiv ca design, iar motorul său cu doi cilindri era zgomotos şi elimina mult fum, Trabantul NT va fi o maşină electrică, mult mai silenţioasă, fără un aspectul său exterior retro.



    "Noul variantă va fi o maşină electrică cu un panou solar pe acoperiş, construită pentru mersul n oraş sau n deplasări scurte", a declarat Ronald Gerschewski, şeful de la IndiKar, producătorul originar al Trabantului, care acum i plănuieşte ntoarcerea. "Noua maşină va fi echipată la interior cu o conexiune pentru navigaţie prin satelit, telefon mobil sau iPod", a dezvăluit Gerschewski.

    Fără ndoială, germanii sunt ncă ataşaţi de Trabant, deşi maşina a ieşit din fabricaţie n urmă cu 18 ani. Cnd a fost propusă pentru prima oară ideea relansării Trabantului, n 2007, la Salonul auto de la Frankfurt, peste 90% din cei 11.500 de oameni ntrebaţi s-au arătat ncntaţi, iar mulţi au spus că sunt dispuşi să cumpere unul.

    Ideea a plecat de la succesul nregistrat de machetele de Tranbant produse de Harpa, un partener al IndiKar, care s-au vndut cu sutele de mii.

    n prezent, entuziaştii mărcii participă la ntruniri, iar la Berlin, turiştii vizitează partea estică a Berlinului la bordul unui Trabant.

    Locuitorii din Germania de Est aşteptau ani de zile pentru a obţine un Trabant n perioada comunistă, iar singurele culori disponibile erau galben, roz sau verde.

    Caroseria era fabricată dintr-un amestec de plastic şi hrtie, geamurile din spate nu se deschideau, iar viteza maximă care putea fi atinsă cu o astfel de maşină era de aproape 120/km pe oră.

    Ultimul Trabant, de culoare roz, a ieşit pe poarta fabricii din Saxonia n 1991. Aproape 3 milioane au fost vndute n cei 34 de ani de existenţă.

    Deşi va fi noua imagine a unei maşini cu tradiţie, Tranbantul NT nu poate fi considerat un succes garantat, iar IndiKar şi Harpa, firmele care intenţionează să-l producă la nivel de serie din 2012, caută parteneri interesaţi să investească n proiect. (Gandul.ro)


  2. #2
    mesterul Mentor
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    California
    Posts
    619
    Posts Thanks / Likes

    Default

    wow ,misto am si uitat de el,,


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top